Nu ska hon betäckas, men vilken hingst?

Sv: Nu ska hon betäckas, men vilken hingst?

New Balance har jag bara själv varit i kontakt med två stycken avkommor. Den ena var född hingstig och min var from som ett lamm. Han hade väl någon avkomma som Minna Telde red i årgångsklasserna, någon Red-häst, tror det var New Yorker. Vi får ju inte glömma att det finns mammor bakom, så med rätt ston så kan det nog bli bra. Det måste ju finnas ridbarhet på avkommorna eftersom han är höjd till A

Kollade på Bravour, han var verkligen fin! Tror faktiskt han kom med på min "lista" över potentiella hingstar! Vill gärna se honom live, ska hålla koll på när Askö har hingstvisning!

I och med att det ju är nytt år så finns ju inga seminpriser, vad kostade han att betäcka med 2010?

Att många tycker Nobel ger avkommor med trevligt temperament, det har jag förstått, men hur blir de storleksmässigt?

Han är en av hingstarna jag vill betäcka med. Blir ingen betäckning denna vår, men om det inte funkar att rida igång min häst så blir det betäckning året därpå. De jag då tittat på är Nobel, Favorit Ask och Cabachon, och jag vill jättegärna veta mer om hur deras avkommor blir! :)

Du är fortfarande välkommen att hälsa på min Nobelavkomma som nu, 2,5 år gammal, är 165 cm :)

Det var billigt! Är det för att han är ung?
Levande fölavgift är ju också något som lockar prismässigt! :)

Tack! Det vore verkligen kul att se en Nobelavkomma! :) Har haft en så hektisk termin att jag knappast hunnit andas, men nu ska det lugna ner sig så jag har tid att göra trevliga saker också! :)

Jag är väldigt sugen på att försöka få se Nobel i verkligheten också! Vi ska eventuellt på en Skånetur i sommar, vetja om man kan ringa Gränsbo och fråga när han ska ridas, om man får komma och kolla. Eller tycker de man är jobbig då tro? :o

Nä det tycker de säkert inte. :) Jag menar, de säljer ju ändå en tjänst/produkt och då måste man vara flexibel inför kunderna.

Håller med Mitrolle. Ring och kolla när ni har vägarna förbi. Är trevliga och tillmötesgående människor som har den stationen. Undrar om inte Nobel tävlas en del, så om du har lite tur så kanske han är ute och tävlar i sommar så du kan se honom live.

Det som kan begränsa är ju att mitt i säsongen så har de ruskigt mycket att göra. Jag blev guidad in i hingststallet och kan säga att Nosel är en väldigt vänlig hingst i boxen.

håller med Anita, Har också hälsat på de hingstarna på Gränsbo. Zuidenwind var den som var mest "hej hej!!", nobel var den som inte var jättenoga med att hälsa. Lodestar var riktigt tråkig, vinklade inte ens örat åt vårt håll så gick aldrig in till honom.

Min vilda gissning är att Bravour inte blir kvar så jättelänge i Sverige - han är så jkla bra att jag tror att man inte kommer att kunna motstå bud som kommer från utlandet

Och det är då vi hoppas på att hingstägaren inte behöver pengarna än.:)

Han är en sån jag skulle vilja betäcka min nyblivna åring med, men jag räknar inte med att han är kvar i landet om två år:(

Jag ville använda honom första året dom visade honom,så jag kollade upp om han möjligen var GK någon annan stanns innan han kom,men det var han ju inte :mad: Så det blev att använda "lillebror" istället :idea:

Bravour är helt klart en av de finaste hopphingstarna vi har i landet. På visning förra året sa de dock att varken han eller Contant Q kommer att finnas kvar i landet särskilt många säsonger. Passa på nu!

Då kanske jag ska våga ringa och fråga då!
Jag har även en annan "ingångsvinkel", en barndomskompis är tjenis med både Gränsbo och Team Piaff, kanske skulle ringa henne och be henne fråga! Då får jag ju ett snack med en trevlig kompis också! ;)

Har du sett Nobel?

För flera år sedan var jag och hälsade på barndomskompisen jag nämnde i ett tidigare svar, hon hade då hästen uppstallad på Gränsbo, hon extraknäckte som seminassistent. Jag upplevde också hingstarna som väldigt vänliga och trevliga!

Mockade och strödde till Bernstein och de andra, de var så mysiga! :love:

Ajdå! Synd han kommer försvinna! :(

Jag har inte tänkt betäcka i år igen tyvärr! Dels så känner jag att jag inte har råd, dels vill jag prova att sätta igång stoet igen och se om ryggbesvären låter bli att komma tillbaka!

Nej tyvärr, inte live. Jag fick ju välja honom som ett ganska snabbt beslut och hade då inte möjlighet att åka och besöka honom innan och när det redan var betäckt kändes det ju inte som det spelade någon roll mer än att det kunde vara roligt att träffa sin unghästs pappa. Dock tycker jag ca 60 mil i bil är lite för långt och han tävlas ju tyvärr inte här uppe vad jag vet.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 583
Senast: sorbifolia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka