Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Hejsan, är det någon som vet något om Weltbürger 314451789. Skulle vara tacksam för info om denna hingst och gärna bild på hur han ser...
Svar
3
· Visningar
951
Senast: Saxet
·
T
Avel vet inte om detta e rätt forum att skapa denna tråden i Jag e bara nyfiken om även stoet kan få orgasm under en betäckning. eller e... 2
Svar
29
· Visningar
4 638
Senast: Panzerkat
·
S
Avel Hej! Undrar när testiklarna börjar vandra ner på hingstar? När är dom typ helt nere? Har en hingst hemma som snart är 7 månader gammal.
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: Masse
·
Avel Tänkte att vi som ska ha föl i vår (eller ja, iaf våra hästar ;) kunde skriva och berätta lite om hur det går, och ställa frågor och...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: ameo
·
Avel Hur gör ni andra med dräktiga lösdriftsston? Tar ni in dem på box inför förväntad nedkomst eller försöker ni vaka i lösdriften? Om de... 2
Svar
28
· Visningar
4 019
Senast: stommen
·
Avel Hej ni som skall få föl i aprill/maj hur ser era ston ut nu? Mitt sto ser man värkligen att hon e dräcktig, allra hällst på ryggen den... 2 3
Svar
56
· Visningar
4 895
Senast: smurfelina
·
G
Avel Nu i Avels tider. Hur vill vi ha hopphästens galopp kontra Dressyrhästens? är den viktig? Vad vill tävlingsryttaren ha?:bump:
Svar
3
· Visningar
839
Senast: poff
·
Avel Är det någon som vet hur han va i sätt osv och hur det gick vidare till hans avkommor, någon som kanske har någon avkomma efter honom...
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: KickiH
·
O
Avel Jag har blivit rekommenderat att vaccinera min häst mot abortvirus, och har även gjort det två gånger. Snart är det dags för spruta...
Svar
4
· Visningar
1 490
Senast: poff
·
M
Avel Någon som vet nåt om denne hingst? Nyfiken! /CEcilia
Svar
7
· Visningar
985
Senast: Görel
·
A
  • Låst
Avel Förra året fanns en så jättetrevlig tråd från årets bruksprov. Jag tror att det var Gylle som skapade tråden. det berättades om allt...
Svar
1
· Visningar
804
·
W
Avel Någon som känner till denne Bomarc-son? 2
Svar
26
· Visningar
3 120
Senast: Ferrari_
·
Avel undrar lite om språngavgifter. betalar man per språng/dos eller räknas det olika på semin och naturlig? hajar inte riktigt... kan nån...
Svar
2
· Visningar
891
Avel Trodde jag skulle slippa detta i år eftersom tanken var att få en fin och frisk fölis i april. Nu ville sig ju ödet annorlunda och mitt... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 938
Senast: Valencia
·
C
Avel Jag är väldigt förtjust i welshponnyer och vill gärna lära mig mer. Vilka hingstar och ston är dom som betytt mest för rasen genom... 2
Svar
21
· Visningar
2 648
Senast: Carly
·
C
  • Låst
Avel Glädjande att han ska fortsätta tävla under svensk flagg och även vara i Sverige för betäckning under april-juni. Ska bli spännande att...
Svar
11
· Visningar
2 011
·
Avel Såg tråden om "vad man har för ston" från 2004 som kommit upp. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=519917 Vad har hänt mer era...
Svar
4
· Visningar
1 287
·
J
Avel Jag behöver hjälp av någon avelskunnig. Jag har kommit över en långtidsskadad märr, och tänkte betäcka henne. Hon har gått som...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: persika
·
Avel Får man fortfarande starta femåringar på kvalitetstävlan för ponny? Jag har förstått att det inte finns riksfinal för femåringar, men...
Svar
5
· Visningar
1 266
Senast: Welsh
·
G
Avel ....men hur tolkar ni tidningen Ridsport? Oldenburg bekräftar att seger hingsten LC inte alls förlorat titeln, men inte ett ort om han...
Svar
10
· Visningar
1 087
Senast: No1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka