Maloubet de Pleville flyttar till Holland

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Casey
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 2 011
Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Casey

Glädjande att han ska fortsätta tävla under svensk flagg och även vara i Sverige för betäckning under april-juni. Ska bli spännande att se vad Erika Lickhammar kan hitta på med honom. Men visst känns det som att alla flyttar från Sverige...

http://www.grevlunda.com/Aktuellt.htm

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Maloubet de Pleville flyttar till Holland

Bäst att passa på i år då om man vill ha honom. Man vet ju aldrig vad som sker i framtiden. Det mesta är ju till salu för rätt summa.

Jag är allt lite putt över att mitt sto resorberade. Annars så hade jag haft en treåring efter denne hingst nu.:mad: Men det blir ingen mer gång. Ska inte betäcka om i år. Fullt i stallet.

Vad tråkigt att det inte blev nåt föl efter honom, du betäckte inte om efter det?

Det verkar ju som Peder och Lisen inte ska sälja honom men det är som du säger att allt är till salu till rätt pris så risken finns ju. Blev lite förvånad att dom släpper honom faktiskt men han är kanske lite liten för Peder. Annars har han har ju verkligen imponerat i årgångsklasserna:)

Lite tråkigt ja, men tur att han betäcker lite iaf i år.
Och att han tävlar under svensk flagg!

Lite för liten för Peder kanske men varför inte något för Lisen då?
Nu ska hon ju ha barn men sedan?

*kl*

Kikade precis på start/resultatlistor från Århus CSI***, Maloubet vann dagens La Silla Youngster Cup, Saint Amour på andra plats! Heja "di svenske" :).

Mvh Cissi

Då behöver vi inte fundera över om Erika och Maloubet passar ihop;). Vinst direkt :bow:

Det funderade jag också på, har hon lagt tävlingsambitionerna på hyllan?

Vad tråkigt att det inte blev nåt föl efter honom, du betäckte inte om efter det?

Det var hans första år då sperman inte höll någon vidare kvalitet. Mitt sto hade bakterier i livmodern, (förmodligen orsakat av en kärlekskrank valack, vi såg honom ej betäcka men misstänker att något inträffat), och visade resorbation på 16 dygn. Sedan fungerade sperman inte alls så vi tog en annan hingst-och fick föl.

Det funderade jag också på, har hon lagt tävlingsambitionerna på hyllan?

Delvis kanske, då hon ju sålt Non Stop R dessutom. Även hon hade blivit för stor, hon måste vara 180 lång själv, och ett barn med ytterligare på väg har gjort med henne vad det gör med de flesta dödliga...

Jag hoppas verkligen att han får stanna i Peders och Lisens ägo några år till.Ska bli väldigt intressant att följa honom. Lycka till Erica med Malte.

Okej, nu vet vi att avelshingsten flyttar utomlands. Diskussioner om detta som inte är rent avelsrelaterade får ni ta någon annan stans!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 145
Senast: fejko
·
Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
4 047
Senast: sinpol
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola... 2
Svar
24
· Visningar
5 994
Senast: nilie
·
Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
18 013
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Skänkla mer?