The prosecution ..... rests.
http://www.expressen.se/ledare/ta-tag-i-biblioteksstoket-alice-bah-kuhnke/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
The prosecution ..... rests.
Det är väl inget i den där insändaren som handlar om invandrare? Problemen på biblioteket i Ludvika har pågått länge, det har inget att göra med det ökade flyktingantalet. Personalen där pekar heller inte ut någon särskild som ansvarig.
Länken blir ju i sammanhanget extra komiskt när skribenten primärt ondgör sig över öldrickarna .
Det är väl inget i den där insändaren som handlar om invandrare? Problemen på biblioteket i Ludvika har pågått länge, det har inget att göra med det ökade flyktingantalet. Personalen där pekar heller inte ut någon särskild som ansvarig.
Bor inte i Ludvika
alltså, det är behjärtansvärtJag stödjer Glöm Aldrig Fadime och Pela ekonomiskt.
Det är väl suveränt för integrationen att unga tjejer får stöd och hjälp så att de inte behöver utsättas för våld och istället kan gå i skolan, ha vänner, leva sitt liv?Men på vilket sätt hjälper det integrationen?
HÅLL DISKUSSIONERNA UTANFÖR TRÅDEN! VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ SVÅRT ATT FÖRSTÅ?
Åh jag har ett dilemma. Träffade en syrisk man genom "låna en svensk"-projektet för ett par veckor sedan och vi hade ett trevligt samtal men jag kände kanske inte att vi hade så mycket gemensamt, sas. Det var jag som fick föra konversationen framåt (vilket kanske inte är så konstigt) och han svarade lite kort/undvikande när jag frågade vad han hade för intressen, vad han tyckte om att göra etc. I Syrien hade han "jobbat mycket", det var det svar jag fick typ. Däremot frågade han flera gånger hur ofta vi kan träffas, när jag har tid osv. Nu har jag fått mail och samtal från honom som jag inte har besvarat. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, jag tyckte liksom inte att vi "klickade" som vänner och jag känner bara en stor press kring att jag måste hitta på saker att göra om vi skulle ses igen. Jag har absolut inga idéer - de saker jag förde på tal verkade han inte så jätteintresserad av. Han har bott i Sverige i två år i egen lägenhet, han går på SFI och har en praktikplats i ett skolkök och det verkade inte som att han behövde hjälp med praktiska saker direkt. Jag känner helt enkelt inte att jag kan tillföra så mycket, även om jag förstår att han nog är ganska ensam och mest vill ha någon att prata med.
Vad hade ni gjort? Kan jag undanbe mig fortsatt kontakt på ett fint sätt? Eller ska jag försöka krysta till något? Jag vet bara inte om jag orkar göra det riktigt. Jag har även blivit utlånad till en annan kille som jag ska träffa imorgon. Jag skrev i min presentation att jag gärna visar löprundor och sånt i min stad eftersom det är det jag tycker om att göra på fritiden, så jag hoppas att det är någon som vill hitta på något sådant. Det blir så himla mycket enklare att umgås på ett otvunget sätt om man har någon slags connection intressemässigt känner jag, men jag kanske behöver en strategi för hur jag hanterar situationen när det inte är så.