Hingst, när växer testiklarna ner?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare smurfelina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 009
S

smurfelina

Hej! Undrar när testiklarna börjar vandra ner på hingstar? När är dom typ helt nere? Har en hingst hemma som snart är 7 månader gammal.

Sv: Hingst, när växer testiklarna ner?

Det är väldigt individuellt. Har hört och sett allt från nästan nyfödd till tre år.
Lär även ha funnits en äldre avelshingst (halvblod) som inte fick ner sina förrän han var över fyra. Blev med andra ord permierd först som femåring.

Sv: Hingst, när växer testiklarna ner?

Gissar att du tänker på Bonaparte 566 som inte godkändes förrän han var sex år eftersom testiklarna inte var på plats innan?

Liknande trådar

Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
972
Senast: Askur2017
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 990
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 085
Skola & Jobb Just nu har jag precist börjat sista året på gymnasiet men samtidigt gick min älskade häst bort för ca en månad sen. Sedan dess har jag...
Svar
14
· Visningar
557
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Skänkla mer?