Weltbürger 314451789

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Saxet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 951
S

Saxet

Hejsan, är det någon som vet något om Weltbürger 314451789. Skulle vara tacksam för info om denna hingst och gärna bild på hur han ser ut.
/Saxet

Sv: Weltbürger 314451789

Här finns bild och blup från tyska bruksprovet;
http://www.sportpferde.biz/hengstregister/einzel.php?sid=&ppid=1973&ddd=1&lang=ger

Stam; http://www.allbreedpedigree.com/ind...=WELTBURGER&g=5&cellpadding=0&small_font=1&l=

Weltburger, was the Four Year Old German Riding Horse Champion in 1993. Weltmeyer's daughter Windrose was Reserve Champion Mare in the European Mare Show for Riding Horses.

Weltbürger är godkänd för den danska stamboken, nummer DVH 591
Godkänd år 1995 med utlåtandet;Passende stor hingst af særdeles god type. Udtryksfuldt hoved. Velansat hals. God skulder og manke. God overlinie, velformet kryds. Lemmerne passende føre og tørre. Bevægelsen god i skridt, særdeles god ogtaktfast i trav og galop.

Kropp 998 ben 77 rörelser 78 helhet 9

Han har hittills 18 avk. i Danmark varav 3 placerat sig i tävling, högst LA dressyr och FEI5. Vet någon vad FEI motsvarar? Är det lätt, msv????

Sv: Weltbürger 314451789

Tack så väldigt mycket för infon. Precis vad jag ville veta. Jag har nämligen ett sto som är efter denna hingst.
/Saxet

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
345
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: Roheryn
·
Utrustning Vilken av följande släp skulle ni föredra och varför? Utveckla gärna om ni har erfarenheter eller kännedom om något som behöver...
Svar
1
· Visningar
277
Senast: FruS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka