Fölningsdagbok

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ljulius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 735

Ljulius

Trådstartare
Tänkte att vi som ska ha föl i vår (eller ja, iaf våra hästar ;) kunde skriva och berätta lite om hur det går, och ställa frågor och kanske ge varandra lite tips! Och naturligtvis lägga ut bilder! Både på runda, trinda magar och på vackra små föl!
Själv väntar jag föl efter en welshhingst. Hon är beräknad till 15 april, men vi får väl se när det blir.
Hittills har jag redan gjort mig ovän med fölis.... Jag var nämligen tvungen att klippa mamma när jag flyttade in henne från lösdriften till box. Hon stod och var svettig i boxen, så jag klippte en liten spårklippning och det var INTE populärt!! Jisses vilket liv det blev innne i magen!
Nu ska jag ut och pussa lite på mamma och min andra lille bebis (som snart är tre men ändå!)

Ha det bra alla!:bump:

Sv: Fölningsdagbok

När fölningarna närmar sig lite mer brukar vi har en tråd som heter "väntans tider", som har lite mer "gnägg-karaktär", där man avhandlar det som rör sig i huvudena just inför den stundande fölningen. Det kommer bli en sådan även den här våren!

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 156
Senast: axel
·
Avel Tar allt från början. Igår när jag tog in min -08 så verkade hon lite trött. Jag tempade, 38,1. Hon var inte jättetrött och var ändå...
Svar
10
· Visningar
1 579
Senast: mik
·
Hästhantering Egentligen så är jag inte så mycket för att avvänja föl,utan tycker mamman brukar sköta det bra själv..Nu har jag tyvärr ett sto som...
Svar
15
· Visningar
1 570
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Jag är osäker på om den ligger under rätt forum, men flytta den gärna om den ligger fel! Så här är det: Köpte mitt varmblodsto född 96... 2
Svar
26
· Visningar
2 614

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skänkla mer?
  • Hull..?
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka