Registrering??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare OuZ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 814
O

OuZ

Har sökt och sökt men tycker inte jag får fram något riktigt svar på var en "blandras häst" ska registreras. Någon som vet?? Welsh cob/ varmblod.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Registrering??

Welsh cob/varmblod, alltså en avkomma med minst 12,5 % welshblod går bra att registrera som welsh partbred hos Svenska Welshponny och Cobföreningen. Läs mer på www.swf.nu - registreringar och pass. Det finns welsh partbred small med mkh upp till 148 cm och welsh partbred large med mkh över 148 cm. Samma raskod = 87. Ring SWF:s registrator 08-560 422 49 kvällstid mellan klockan 20:00-21:00 ifall du har frågor som du inte får besvarade genom att besöka ovanstående hemsida.

Sv: Registrering??

Hej!

Om hästen inte har några papper alls så är det förmodligen mest förmånligt att registrera den som häst med okänd härstamning i SH:s register. Den har ju ändå inget avelsvärde, så det spelar inte så stor roll om den har okänd stam i passet. Om inte papprena är i ordning måste man nämligen DNA-typa både föräldrarna och avkomman för att få med föräldrarna i passet och det är dyrt.

Om den har de papper som krävs för att registrera den i SWF (språngsedel?) så är det en bättre idé att registrera där. Då får ju hästen dessutom vara med på deras aktiviteter (utställningar, ridklasser et c).

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 022
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 576
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 300
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka