Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel När man tittar på priser på hingstar står i bland priset per dos och i bland ett pris för flera doser. Exakt hur stor är en dos? Om man... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
9 046
Senast: Girasol
·
Avel Jag funderar lite på hur man ser på pilot-blodet i dagens avel? Att pilot själv lämnat mycket kapabla hästar råder det ju inget tvivel... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 724
Senast: Mabuse
·
P
Avel Är man dum om man som innerstadsbo i storstad med jobbet långt bort och inga bra stall för fölston på nära håll, vill ta ett föl på sitt... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 016
H
Avel Såg honom på bruksprovet och har sökt efter mer information om honom utan att lyckas. Vet någon om vad han gjort tidigare i livet, har...
Svar
19
· Visningar
1 717
Senast: Sara-Ida
·
Avel Efter att syster köpt en häst efter just Romano som man ju hört lite om, att han nedärvde sitt kanske inte jättebra humör osv, så vore...
Svar
14
· Visningar
1 704
Senast: minus1
·
Avel Det pratas mycket om alla hingstar på bruksprovet osv. Men få verkar ha uppmärksammat att Don Primero skrev svensk historia med 3 söner...
Svar
13
· Visningar
1 583
Senast: kicket
·
S
Avel Jag har ett 11-årigt sto e. Now or Never (e. Nimmerdor). Importerad ifrån Holland -03. Någon sa för nåt år sen att mitt sto är lik... 2
Svar
23
· Visningar
1 939
Senast: sundance
·
T
Avel Mitt sto är 8 mnd dräktig, och i går ville hon inte äta kraftfoder... Brukar alltid kasta sig över maten... Hon har ätit upp allt hö hon...
Svar
12
· Visningar
1 955
Senast: ikaros227
·
P
Avel Jag har två ston och tvekar mellan olika hingstar. 1. Skimmel e Goldlöwe - Jaguar. Hon har en fin åring e Figaro R med underbar...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: Pi Pi
·
Avel Jag har tittat lite på syndicat linaros ridponnyhingstar. Är det någon här som har använt någon hingst därifrån? Deras sida är ju...
Svar
18
· Visningar
2 145
S
Avel Nån som vet något om min medryttars häst släkt. Han är ett Svenskt Halvblod. Julius född: 1987 e: Raimond ee: Ciceron 456 Har... 2
Svar
38
· Visningar
2 467
Senast: Superbiddi
·
M
Avel Hej undrar om någon kan rekomerndera mig någon bra fakta bok om häst avel och dräktighets tiden , foderstat för dräktiga ston etc. Mvh...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: maraton600
·
K
Avel hej hopp tycker ni det är riskabelt att flytta till nytt stall om hon har fyre till tre månader kvar. det blir kanske för tufft för...
Svar
3
· Visningar
643
Senast: kramiz_tina
·
G
Avel Tänkte höra hur många som planerar att deltaga i treårs testet samt betäcka efter testet? Spelar resultatet där någon roll för om ni...
Svar
14
· Visningar
1 286
Senast: vella
·
C
Avel letar efter en passande hingst till mitt sto. hon är E: Judex xx UE: Maraton. då mitt sto är av den lågställda typen,och hon är bara...
Svar
12
· Visningar
1 260
Senast: persika
·
M
Avel Är det någon som har en komplett lista på vilka halvblodshingstar som fått Elit tillbaka i tiden? Tex Napoleon? Flamingo? Urbino? Jag... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 417
Senast: borsalino
·
Avel Mitt ena sto kastade i natt, 3 mån kvar till fölning. Ett brunt litet stoföl e.Acacio. Hon har haft problem med kolik under denna...
Svar
19
· Visningar
1 439
Senast: cilvia
·
S
Avel Vad tycker ni om Destino ||? Har en arab och tänkte på honom som hingst till henne! Men vad tycker ni? Någon som vet något om honom...
Svar
7
· Visningar
1 593
Senast: simpan
·
S
Avel Jag har alltid undrat hur tyskarnas 30-, 70-, och 100-dagars tester går till. Hur är de upplagda? Vilka bedömningskriterier finns med...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: Sara-Ida
·
Avel någon som har info om hingsten cannonball e.Cor de la bryere -ahorn Z?
Svar
2
· Visningar
910
Senast: FT_ryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka