flytta än häst i 7 månaden?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kramiz_tina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 643
K

kramiz_tina

hej hopp tycker ni det är riskabelt att flytta till nytt stall om hon har fyre till tre månader kvar. det blir kanske för tufft för henne så hon kastar vad tror ni. tacksam om det är någon som villbesvara min fråga
ha det gott

Sv: flytta än häst i 7 månaden?

Man får transportera dem ända fram tills en månad innan beräknad nedkomst. Det finns alltid smittorisker med nya kontakter, men bortsett från det så borde det inte vara några risker.

Sv: flytta än häst i 7 månaden?

Det är ju alltid riskabelt att flytta hästar, sedan beror det ju lite på hur stoet är i sig självt också, förutom smittorisk mm.
Men som oftast fungerar det.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Ketrawzc
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 193
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 085
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 654
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka