Julius släkt?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Superbiddi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 2 467
Sv: Julius släkt?

Superbiddi skrev:
nej det ska vara Raimond. Så mycket hjärnsläpp som jag har haft ikväll kan man ju börja undra :)

Har pratat med hans ägare nu hon hade lite mer uppgifter.
Ska se till att allt blir rätt nu från början :D

e: Raimond
ee: Daktyl 462
eu: Rubin
eee: Drabant 315
eeu: Delta 6314
eue: Urbino 430

u: Orkide´12076
ue: Ciceron 456
uee:Toreador 418
ueu: Adelitza 6361
uu: Camilla
uue: Vagabond 433
uuu: Carmen

Magdalena din svaga känsla är aldeles riktigt. Ägeren sa oxå att pappan inte är känd. Hmm då kan det ju inte vara han som är på bilden. Hmm Julle var väldigt lik honom iallfall :smirk:

Nu har jag lite mer att leta på. :D

Hejsan!
Enligt stamboken är Carmens stam denna:
e Dragos 316
u Aramint
ue Largo 144
uu -
uue Jussuf 124
uuu -

Därefter finns inga kända led. Och det är tyvärr rätt hopplöst att hitta något mer än så.

Och i stamboken står Julius pappa utan namn, endast omnämnd som "ej kvalificerad hingst".

Har även kollat i tävlingsregistret och där står ingen Raimond med Daktyl som pappa.

Julius är född hos Ernst Persson, Höör som även fött upp både mamma Orcidé 12076 och mormor (förmodligen fler).

åå tack för inforamationen :)

Jag har även hittat Carmens uu som är:Jussuf mare.
Vad står det om Julius i stamboken? Om du vill kan du väl PM mig med infon :)

Hmm nu är det bara ledet efter Rubin kvar..eller om det nu är Rubina. Läste på en sida på internet att Urbino hade en avkomma som hette Lubin. Kanske det är hon. Om nu det är en hon. Någon som vet något om Lubin?

Håller på att kolla upp Julius släktingar plus pappan. Återkommer.

Åsa

Har nu kommit fram till att Rajmond, som det troligtvis stavas var liten svart. Han fanns på samma gård som Julius mamma, uppfödaren hade ett 30-tal djur. Hos ASVH finns 4 registrerade avkommor, men jag tror att han har minst det dubbla. Jag råkade hitta en avkomma på delmar med lite fel stam på mormorsmor, men Rajmond fanns med och jag har fått kontakt med en tjej som har haft en släkting till Julius.

Orcidé, Julius mamma, har en moster, Yvonne 11512 Hon i sin tur fick 1986 ett stoföl e. Rajmond som hette Mireille(står inte i stamboken, hon fick en avk e. Raimond 1988 också som heter Dansör). Mireille fick 3 avkommor varav den ena finns på Åland, Alice e. welshhingst. http://home.aland.net/m04401/hastarna.htm
Ridklubbens hemsida http://home.aland.net/m04401/

Åsa

Har några frågetecken .........

asan skrev:
. Jag råkade hitta en avkomma på delmar med lite fel stam på mormorsmor, men Rajmond fanns med

??????

asan skrev:
Orcidé, Julius mamma, har en moster, Yvonne 11512 Hon i sin tur fick 1986 ett stoföl e. Rajmond som hette Mireille(står inte i stamboken, hon fick en avk e. Raimond 1988 också som heter Dansör).
Åsa

Raimond? var det inte Rajmond ?

Tack snälla för infon. Alltid roligt att veta lite mer. :)

Jo, jag är en aning trött därav lite konstiga meningar. När jag skulle lägga in Yvonne på delmar fanns där en Yvonne e. Vagabond xx. hon hade en avkomma e. Rajmond (att jag skrev med i är bara en felstavning från min sida). Jag tänkte att den här avk, e. Rajmond u. Yvonne, det kan ju inte finnas så många andra. Det stämde liksom in ganska bra, eller hur. Sedan mailade jag Sleipner, ridklubben där Alice finns och de skickade mig vidare. Så nu har jag mailat med två personer som ägt Mireille. Hennes första ägare, Annika, köpte henne som 2-åring av Ernst Persson och har sett Rajmond. Annika bekräftade det jag trodde, att Yvonne var e. Vagabond 433 u. Carmen. Har skickat henne lite mer frågor så får vi se hur mycket mer hon vet om Rajmond.

Åsa

Tack snälla du!!!! :bow:

Du skrev att Mireille fick en avkomma som var e: Rajmond. Var inte Mireille oxå e: Rajmond.
Vad vet jag men det kanske förekommer att man har samma pappa som morfar?

Yvonne är det Julius moster eller Orcide´s ?
Jag fattade det som att det var Orcide´s men ser nu(på stammen) att det nog var Julius moster du menade.

Vad roligt väntar ivrigt på uppförljning :) :bump:

Det stämmer, julius moster är yvonne. Jag menade att Yvonne har en avk till f. 1988 e. Rajmond, Dansör, troligtvis valack.

De andra 2 avk som fanns hos ASVH är Melissa (glömde fråga vem mamman var, återkommer med det) hon har i sin tur en avk, Vandy f.1986 e. Excall. Vandy har 3 avk 2000 e. De la gardie, 2002 e. Szkopul och 2004 e. New Balance. Vet ej mer än så, har ägarens namn och ort ifall du vill veta mer om avk. Sedan är det Irmgard f. 1977 u. Abindi 13574, en annan moster till Julius e. Sombrero. Irmgard har 5 avk.

Åsa

Fel av mig Abindi är moster till Orcide. Det är lite rörigt, det var väldigt många fler ston och avkommor än jag trodde först. Håller på att skriva ett litet stostamträd på alla för att få en bättre överblick.

Åsa

Har nu fått svar från ASVH, Melissas är u. Pallas Athena. Pallas Athena är Orcidés mormors syster. Hittade en avkomma som har Pallas Athena som mormorsmor om det är intressant, http://www.equi-pro.se/stall/%E5rets%20f%F6l.html Det är fölet Matrix CB (som enligt ASVH skulle heta Monteverdi) e. Magini u. Beckasin ue. Cyrano uu. Madeleine uue.Ceylon uuu. Pallas Athena
Har också hittat en ägare till en annan släkting via tävlingsregistret.

Bild på Beckasin http://www.equi-pro.se/stall/Beckasin.html

Jag har mailat equi-pro och frågat om avkommor eftersom sidan inte är uppdaterad sedan 2001.

Mvh Åsa

Tack snälla du...
Känner mig lite lätt förvirrade men ska sätta mig ner och se över allt nån dag så kanske det klarnar... :)
Tack en en gång!

Jo, jag kan förstå om du är förvirrad. Håller man inte på med härstamningar är det inte så lätt att hänga med. Julius är ju född 1986, det är ju ett tag sedan och det har fötts en del släktingar sedan dess. Därför blir det många led. Jag har lagt in det mesta på delmar och jag håller dessutom på med en liten stolista så det blir lite lättare att få en överblick. Det är rätt många stamboksförda ston så tom jag blir förvirrad ibland.

Åsa

Tänkte jag skulle putta upp min egna tråd lite..
Skulle vara så himla kul om det finns någon som har stött på Rajmond och skulle kunna berätta lite om honom. Ja eller någon annan släkting. Skulle även vara kul om någon vet hur man kan komma i kontakt med Julius uppfödare eller någon som kände honom. Eller någon som tävlade Julius som ung. Det finns många frågetecken om min häst som skulle vara kul att få svar på.

*Hoppas hoppas*

Lägger även till dem som känner igen hans halvsyskon och som kan berätta lite om dem. Eller hans mamma Orcide.

Dansör född 1988 u: Yvonne
Irmgard född 1977 u:Abindi
Melissa född 1980 u: Pallas Athena
Mireille född 1986 u: Yvonne
Alla e: Rajmond

Och även
Alva-Ronni som är e:Excall u: Orcide

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 181
Senast: Raderad medlem 147980
·
Relationer Min moster har börjat släktforska, vilket ledde till en diskussion i familjen igår. Hade varit intressant att höra era åsikter på temat... 2
Svar
29
· Visningar
3 517
Senast: Kiwifrukt
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 441
Senast: moonstruck
·
Övr. Barn Anonymt nick och varning för lång text. För att göra en lång historia kort så har sambon en 11-årig dotter sedan tidigare, vi kan...
Svar
6
· Visningar
2 065
Senast: Thilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka