Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Pooh Vad tycker du om Poetic Kelly? Han har fantastiska prestationer och en väldigt fin galopp.
@Pooh Vad tycker du om Poetic Kelly? Han har fantastiska prestationer och en väldigt fin galopp.
Jag gillar honom. Men jag har inget sto som passar honom tyvärr.@Pooh Vad tycker du om Poetic Kelly? Han har fantastiska prestationer och en väldigt fin galopp.
Åh vad kul med en ponnyhingstvalstråd. Jag funderar på att betäcka mitt ridponnysto nästa år och söker främst en okomplicerad hingst som är allround. Bra front och inte för lång rygg ska väl tilläggas. Mitt sto då, hon är född -07 e: Power Boy och ue: Milagro ox, har tre bra gångarter och mkt god hoppförmåga, hon är underbar i all hantering, energisk och mkt arbetsvillig. På minussidan är då att hon har ngt lågt ansatt hals men med bra längd, lite lång rygg, främst länden och ngt kort kors. Hon är ganska känslig samtidigt som hon är stark, hon är också rejält byggd och relativt korrekt i beställer, endast ngt tåvid bak. Hon är dock övervuxen 153 cm, så antingen en mindre hingst om jag säljer avkomman, annars spelar det ingen roll. Har funderat på både Welsh cob (om jag behåller), Welsh och ridponny. Hoppas att ngn kunnig här har något bra tips
Jag skulle valt en hoppinriktad hingst till ditt sto. Har du funderat på Gasque PR 165?
fantastiskt läcker i modellen, hoppar kalas och blev bruksprovsvinnare och årets hingst 2009.
Jag skulle valt en hoppinriktad hingst till ditt sto. Har du funderat på Gasque PR 165?
fantastiskt läcker i modellen, hoppar kalas och blev bruksprovsvinnare och årets hingst 2009.
Vad tror du om att lägga honom på ett WM sto? Så att man får upp ponnymåttet lite till normalstor b?
Åååhh!
Han är ju så läcker!
Hade jag inte velat behålla d ponnymåttet på avkommorna (så att jag själv kan rida in och utbilda utan att bli förstor) så hade jag lärr betäckt med honom!
Vad tror du om att lägga honom på ett WM sto? Så att man får upp ponnymåttet lite till normalstor b?
Jag själv tänker ju direkt på Jarno, Cartier eller Golden top till din, tycker dom har en alldeles fantastisk typ!
Men kanske förstora?
Sen finns det ju också Top Nordpol och Simbergs Superman
Med tanke på mödernet, lär han inte förärva lite större än vad han är själv?
Har kikat lite på han nu, jättefin i modellen o kanonstam så han ska jag absolut forska lite mer om, funderar på vad han lämnar för temperament? Skulle förtydligat att det är prio 1 då min på senare år utvecklat en del åsikter om hur saker ska gå till och också blivit mkt tittigare vid uteritter. Tack iaf för förslaget
Top Nordpol är död.Tack för alla förslag, Jarno är ju väldig läcker, har för mig dock att jag läst att han kan vara lite spooky och det är det sista jag vill ha till min donna . Skulle kanske förtydligat att temperamentet är prio 1 då min har rätt mkt åsikter ibland om hur saker ska gå till, hon har också på senare år blivit rätt tittig ute, speciellt när hon är i hög kondition. Cartier har lite för grov halsansättning för att passa, annars är han också jättefin. Likaså har Top Nordpol lite tråkig hals, verkar än i aveln förresten? Golden Top är lite för oprövad som jag känner det, vill veta lite mer hur avkommorna blir, annars superfin. Simberg S, tyvärr inte riktig min smak.