Hur gör man föl när man inte har egen gård?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pollux
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 4 016
Sv: Hur gör man föl när man inte har egen gård?

Vi hade fölstoet i ett litet kollektivstall, åtta hästar varav två var våra egna. Stallet ligger två km hemifrån oss så det är ju inget avstånd att tala om.
Eftersom stallet är såpass litet var det faktiskt aldrig problem. Någon från min familj var med vid alla in- och utsläpp eftersom vi ville att fölis skulle ledas in och ut från hagen direkt, om den som hade ut- eller insläppet var själv.

Och ja, det står tävlingshästar i det stallet om än inte i samma stalldel. De två övriga i den stalldelen var vid den tiden konvalescenter och reds bara hemma i ridhuset eller i skogen. Stoet ifråga reds ju hela dräktigheten också.
Tävlingshästarna stod i de två andra stalldelarna.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 158
Senast: 13579vas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 295
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 137
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 186
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka