Hispano arabé

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sippus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 593
S

Sippus

Vad tycker ni om Destino ||?
Har en arab och tänkte på honom som hingst till henne!
Men vad tycker ni?
Någon som vet något om honom?
Bild:
destino_1.jpg

Har någon fler bilder kanske?

Sv: Hispano arabé

Har hört att han är skadad. Vet ej om han ska verka i aveln 2007. Han har endast tagit emot ett begränsat antal ston pga av tävlingar. Ring och fråga!
Hispano-araber är en mycket trevlig ras så jag tycker (såklart) ;) att du gör helt rätt i att välja en PRE till ditt arabsto. Lycka till!

Svarar i gammal tråd men det börjar bli aktuellt nu när betäckningssäsongen närmar sig :)

Det börjar vara dags att välja hingst inför våren och jag kollar för brinnande livet. I år SKA det bli en fölis...

Funderar över Destino, står han fortfarande i Gnesta. Såg att han var till salu i Ridsport under hösten.
Vet att ägaren hade flera andra PRE-hingstar, bla en svart SUPERFIN som heter Otero III, även han var till salu. Någon som vet om dessa hästar finns kvar hos tidigare ägare i Gnesta eller om de är sålda?

Jag har glömt vad hon heter, annars hade jag ringt och kollat, någon som kan PM:a namn och telnr till mig så att jag kan kontakta ägaren (gamla i Gnesta eller ev nya om de blivit sålda).

Någon som har avkommor efter Destino eller Otero?
Vill gärna se bilder, veta hur de rör sig, temperament o dyl.

Tack för länkarna!

Håller helt med, han är verkligen fin! Jag har också sett honom, har haft ett sto där för betäckning tidigare men det blev inget. Det var även då jag fick se de andra hingstarna och förälskade mig i Otero III.

Du har inte sett några avkommor efter någon av hingstarna?

Tack! Men det var svårt att veta vilket föl som är hans, står inget om vem som är pappa till fölen som skymtar, vad hette stoet som var mamma?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: Nikan
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 672
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka