Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag känner en ryttare som har köpt o sålt en Heartbreaker-Pilot avkomma för 7 siffriga belopp o som hoppar som en gummiboll. Trevligt temperament.
Men ändå en intressant frågeställning o diskussion!!
Pilot har väl en del söner..hur är de?
Jag känner en Asterix - Ceylon![]()
En känslig och livlig men kapabel häst.
Det var just det jag menade, efs flera hundra tillhör denna linje, och för varje individ finns ju ett möderne.Nej, det måste ju inte blir skarpt, men chansen finns där. Att han har många avkommor gör ju inte att hans gener nedärvs mindre? Eller hur tänkte du?
Det är klart att ju fler generationer, desto mer annat blod kommer in. Alla hingstar som tillhör Ladykillers hingstlinje ger säkert inte skarpt.
Hur ser det ut utomlands, använder man pilotblodet där i någon omfattning?
Tvärtom, ju större sampel, ju lättare att generalisera. Ju fler avkommor en hingst har, desto säkrare blir förärvningsbeskrivningen. Det gäller ju temperamentet likaväl som allt annat.
Eller hur tänkte du?
Främst i Westfahlen där han är farfar till ett 30-tal hingstar.
Ok, nu fattar jag. (tror jag) Menar du Ladykillers förärvsbeskrivning? Går man ner några generationer är ju populationen så stor att det torde krävas veckor av läsning.
Ungefär som att man kanske ska tänka lite extra på temperamentet när man väljer hingst till ett D-day-sto.
Landgraf eller Lord har jag varken hört bu eller bä om. Landlord däremot...
QUOTE]
Ursäkta att jag bryter mot mitt eget förslag. Men ff Landgraf I och Lord är ju de hingstar e. Ladykiller xx som för blodet vidare.![]()
Landgraf eller Lord har jag varken hört bu eller bä om. Landlord däremot...
QUOTE]
Ursäkta att jag bryter mot mitt eget förslag. Men ff Landgraf I och Lord är ju de hingstar e. Ladykiller xx som för blodet vidare.![]()
Ja, vad är med det? För den skull så behöver väl inte jag ha hört bu eller bä om just dom? Att Ladykiller kan ge skarpt är väl allmänt känt, Landlordavkommor har jag sett själv och hört om, att de ofta kan vara skarpa. Landgraf och Lord-avkommor har jag helt enkelt inte kommit i kontakt med på samma sätt. Jag är för okunnig, helt enkelt.