Men sluta nuHur vet du ? det fanns ju skoterspår en hare kan tryck i och inte synas? KL det är väldigt många som tvärsäkert menar på att vilt inte finns just där de är.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men sluta nuHur vet du ? det fanns ju skoterspår en hare kan tryck i och inte synas? KL det är väldigt många som tvärsäkert menar på att vilt inte finns just där de är.
Var har jag skrivit det? Vad gäller spår på rejäl skare så var det enbart en rättelse på @Dentaku `s inlägg att obs ej exakt citat: såg minsta spår på långt håll, det hade alltså inget med att jag menar på, vilket du verkade tolka, att hundägare inte ska få gå med hund vad du skriver "nära spår".Ska vi hindra våra hundar från att gå nära spår från vilt nu också?
Men att "skoja" går bra? kan inte uppfatta ditt skoj på annat sätt än att du gör dig lite lustig över mig, det är en ful diskussionsteknik.Men sluta nu
Det har du påstått i några inlägg. Men det stämmer inte.Ingen pratar som sagt om att hunden ska få springa runt som den vill på ställen där det finns vilt.
Se där en ytterligare anledning som ursäktar att någon har sin hund lösspringande, du kan omöjligt veta om det ligger markhäckande fåglar.
Men det har jag aldrig skrivit, du hittar på eget för att andra som läser ska tro att jag valt ordet traumatiserat viltet,det är väldigt vilket behov vissa verkar ha att ge egna förklaringar till att ha hund lös ifrån sin förare.Du kan ju ringa FM och fråga om de tänker på att inte störa viltet nu när de ska ha övning igen. Det där viltet som min hund måste ha traumatiserat när han gick lös du vet.
Nej den där gubben är mer rycka på axlarna för mig, att vi ska sluta diskutera något som inte leder någonvart. Inte alls meningen att göra mig lustig över digMen att "skoja" går bra? kan inte uppfatta ditt skoj på annat sätt än att du gör dig lite lustig över mig, det är en ful diskussionsteknik.
Var har jag skrivit det? Vad gäller spår på rejäl skare så var det enbart en rättelse på @Dentaku `s inlägg att obs ej exakt citat: såg minsta spår på långt håll, det hade alltså inget med att jag menar på, vilket du verkade tolka, att hundägare inte ska få gå med hund vad du skriver "nära spår".
Det har du påstått i några inlägg. Men det stämmer inte.
Det är nog sällan militären rastar sina militära fordon flera gånger om dagen hela året runt också.
Var har jag skrivit det? Vad gäller spår på rejäl skare så var det enbart en rättelse på @Dentaku `s inlägg att obs ej exakt citat: såg minsta spår på långt håll, det hade alltså inget med att jag menar på, vilket du verkade tolka, att hundägare inte ska få gå med hund vad du skriver "nära spår".
Det märker jag också. I området där vi går iaf hälften av våra längre promenader så står rådjur och tittar på hundar och hararna kan springa rakt mot skällande hundar för att sedan sätta sig några få meter bort och tugga på ett grässtrå När jag istället hälsar på en vän som bor mer lantligt till, då flyger rådjuren iväg i full fart så fort de hör att vi pratar. Det är en stor skillnad på hur viltet beter sig.Men viltet vänjer ju sig också. Jag har bott i tex sthlm där viltet skiter totalt i hundar (och folk) så länge de inte springer efter dom. Även hundar som skäller mot dom. De har knappt lyft på huvudet.
Eller de bönder som fodrar bla rådjur på vintern där rådjuren tillslut kommer när de hör fyrhjulingen och bara är ett par meter ifrån folk och fä.
Är det vardag för viltet att där rör sig hundar så lär de inte heller bli särskilt rädda.
Det märker jag också. I området där vi går iaf hälften av våra längre promenader så står rådjur och tittar på hundar och hararna kan springa rakt mot skällande hundar för att sedan sätta sig några få meter bort och tugga på ett grässtrå När jag istället hälsar på en vän som bor mer lantligt till, då flyger rådjuren iväg i full fart så fort de hör att vi pratar. Det är en stor skillnad på hur viltet beter sig.
Det förekommer ju också att jägare säger till folk att inte(!) hålla sig borta från skogen under jakten, för att viltet uppfattar att något är annorlunda och blir mer stressade. M.a.o. kan det vara negativt för viltet om en normalt sett "folktät" skog plötsligt blir "öde".
(Och nej, jag säger fortfarande inte att jag anser det rätt att släppa mina hundar hur som helst, när som helst, var som helst)
Släpps hundarna lösa där? Finns där fåglar som häckar på marken?När jag bodde i Sthlm (centralt) så gick rådjuren runt på cykelbanorna och de små skogsdungarna däremellan. Helt obrydda om cyklister, gående och skällande hundar.
Samtidigt är det överlevnadsmässigt rätt dumt att bli avtrubbad från hundar eftersom hundarna ändå kan utgöra en stor fara för mycket vilt och även människor i värsta fall. För att inte tala om tex de fåglar som tagits upp i tråden som kan överge sina ägg om de känner sig tillräckligt otrygga (utan att annonsera det till människan).Men viltet vänjer ju sig också. Jag har bott i tex sthlm där viltet skiter totalt i hundar (och folk) så länge de inte springer efter dom. Även hundar som skäller mot dom. De har knappt lyft på huvudet.
Eller de bönder som fodrar bla rådjur på vintern där rådjuren tillslut kommer när de hör fyrhjulingen och bara är ett par meter ifrån folk och fä.
Är det vardag för viltet att där rör sig hundar så lär de inte heller bli särskilt rädda.
Släpps hundarna lösa där? Finns där fåglar som häckar på marken?