Forum överlag representerar sällan verkligheten, det är viktigt att komma ihåg ibland..får jag någon respons ute på promenader så är den inte annat än positiv. Så som folk är på det här forumet och på vissa andra känner jag inte alls igen med hur majoriteten av folk jag möter varje dag är.Vilka har skrivit det då?
Själv har jag typ aldrig fått frågan. En tjurig bonde (som jag sket i, hunden var uppe på grusvägen och fick absolut vara lös där) och en hundrädd vad jag kan komma på och där såg jag det själv på avstånd och kopplade så fick jag ett tack.
Vet inte om jag brukar se på buke att folk låter hunden ränna runt och skrämma folk faktiskt.
Jag har liksom tränat lydnad inne i stadsmiljö där polis kört förbi på gågatan och väldigt tydligt sett att hunden är lös och bara vinkat glatt. Lillhunden var ofta lös vid hundmöten de sista åren och jag fick inte frågan en enda gång om jag kunde koppla. Jag upplever helt enkelt inte att världen är så anti lösa lydiga hundar som det ibland låter som på buke.
Senast ändrad: