Någon som vet något om Matal ox??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Kharachi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 626
K

Kharachi

Matal DE
e: Maysoun (Ansata Halim Shah x Maysouna)
u: Matala bint Marah (Jamil x Marah)
Vilka avkommor har han fått, hur var han utställningsmässigt m.m.

Vet ni även något om hans föräldrar och mor och farföräldrar??
Bilder vore oxå kul :)

Sv: Någon som vet något om Matal ox??

Hej!
Kontakta Rörvalls arabstuteri, så får du alla svar, det var dom som hade honom. Han är dock död idag.
Du hittar Gull-Britts telnr på SAHF's sida, www.sahf.se

jo så mycket vet jag :) vi skulle betäcka en häst me honom, men hon tog sej inte så vi skulle ner på nästa brunst... dagen innnan vi skulle åka ringer dom och säger att han dog den natten :cry: Fy va hemskt...

Tänkte ifall de va någon annan som kunde säga något om honom??

tack så mycket... många fina hästar där :D

tog hand om grabben i två år ,,, underbar att ta hand om mycke kelesjuk ....va¨ en väldig snäll hingst att hantera....många av hans avkommor som jag tog hand om va väldigt lätt lärdaoch mycke fina att rida .....

tog hand om grabben i två år ,,, underbar att ta hand om mycke kelesjuk ....va¨ en väldig snäll hingst att hantera....många av hans avkommor som jag tog hand om va väldigt lätt lärdaoch mycke fina att rida .....

kan du inte berätta lite mer om honom åch dåm avkommor du hade kontekt me?? Har du även lite bilder på honom och avkommor??

han tyckte att det va helt och med dressyr, älskade att hoppa ,,, visa upp sej på utställning kunde kvitta... men va den coolaste av de alla... va rädd för grenar i skogen ,,,fick en gång en gren i svansen när han var ung... men det gick allt bra att rida i skogen ändå,gick lite fort över pinnarna ibland..... han stack ut sin tunga och då skulle man klia på den :) den vackraste avkomman e nog regina,,, men jad gillade mest avkommerna efter zanitcha ihop med matal de blev inte mindre än155 och mycke kraftiga; zanzano,zanthos e hingst tror jag, zanam ,och efter ett annat sto rebbecca va också stora men lite tunnare men oftas ett mycke fint huvud och bra steg..... har tyvärr inga kort inmatat i datorn men kan ordna men det tar några dagar....han tyckte inte om när det regna ute kunde ställs sej att skaka om man titta på honom.... har bara kort på matal och zanzano

Åh va kul att läsa :) Sköter hans avkomma RA Kharachi så ja söker all info ja kan få om hennes släkte och hennes hel och halvsyskon... e så kul att ha sånt :D

Åh va kul att läsa :) Sköter hans avkomma RA Kharachi så ja söker all info ja kan få om hennes släkte och hennes hel och halvsyskon... e så kul att ha sånt :D

åh nu har jag kommit på vem din kharachi e efterkiva har jag fått förmej hennes mamma heter,,,,hennes mor va specielldam gickej att fånga i hagen,,, men ville hon bli kliad så kom hon bara nån sekund... va ej inriden vad vivet ...gickvisst att innte rida henne..man kan säga denna häst var väldigtsmart men alla hennes avkommer var trevliga 5 st medan jag vad där..... karissma vad väldigt fin...liten , kraftig,,,

åh nu har jag kommit på vem din kharachi e efterkiva har jag fått förmej hennes mamma heter,,,,hennes mor va specielldam gickej att fånga i hagen,,, men ville hon bli kliad så kom hon bara nån sekund... va ej inriden vad vivet ...gickvisst att innte rida henne..man kan säga denna häst var väldigtsmart men alla hennes avkommer var trevliga 5 st medan jag vad där..... karissma vad väldigt fin...liten , kraftig,,,

ja de e khiva som e mamman... har skött henne oxå, tyvärr död nu :cry: men vi red in henne och hon var underbar att rida å man kunde lita på henne i alla situationer... svårfångad i hagen, jo de va hon men när hon visste att de inte var någon ide så gick de lätt att fånga henne, dock inte i sommarhagen... locka man me mat så blev de ännu värre, de va ingen ide då :smirk:

häftigt :bump: stog hoss en tjej i vänersborg i några år ,,, sa att alla hästar går att rida ,,,,, bara männinskan som var dum och det stämmer i alla fall,, hon var inte riktig,,,,, jag köpte en säkretsväst när jag skulle hoppträna dessa hästar alla hade sin egenheter hon tog även emot andras hästar en mycke duktig hästtjej ,,, hon har nog aldrig höjt handen mot en häst , brukar säga det till min totto om du inte skärper dej skicksr jsg dej till denna tjej,;) men det e hästar som stått där brukar ha hemlängtan när de kommer hem till ägaren igen,,:crazy: så det e nog dumt att skicka henne:) jag äger zanzano efter matal och zanitcha ,, men fick ta bort honom 03:cry: hans sjukdomshistori började redan när han kom hur magen,, halka på fosterhinnan och slog upp ett sår..... sen gick han omkull som 4 årin på en asfaltväg kom lös från sin hage ...bäcken bent fick en törn även små ben lite över allt .... men levde i 3 år till fick då erlichos, som slog ut han totalt i lederna , jag ska ordna foto

Nej va tråkigt att de blev så me honom :( Tycker synd om dej...
Vore kul om du kunde skriva lite allmän info om dom tillsammans me bilder :love:

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 321
Senast: cirkus
·
Avel Är det någon hör inne som känner till något om de sk "Bysingsbergsrussen" och deras ättlingar? Bysingsbergsrussen föddes upp av Arthur...
Svar
2
· Visningar
1 565
Avel Hej, Är totalt ny på det här med avel och är ju väldigt sent ute dessutom, men skulle gärna få lite åsikter angående mina tankar...
Svar
3
· Visningar
1 137
Senast: KickiH
·
Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så... 2
Svar
34
· Visningar
3 448
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka