Sto med mycket mjölk

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ireland
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 757

Ireland

Trådstartare
Vi har precis avvant 2 "föl" (blir 1 år i år) från sina mammor. Stona har jättemycket mjölkk kvar, vilket kanske är förståeligt. Men fölen är ju 1 år gamla, brukar inte mjölken minska?? Idag när ena stoet rullade sig så sprutade det ut mjölk och juverna är rejält svullna.
Går detta ner inom kort??

Sv: Sto med mycket mjölk

Det tar minst en vecka innan mjölkmängden börjar minska och flera veckor innan juvret dragit ihop sig helt.

Undvik att pilla på juvrena bara, mer än att hålla koll så det inte blir inflammationer.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Ketrawzc
·
Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
1 128
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 418
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 976
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka