Får Fullblod registreras i Asvh?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Eliza77
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 359
E

Eliza77

Hej!
Jag har ett fullblod som jag gärna vill träna för 3-års testet till nästa år.
Första frågan är, kan jag vara med?
Och i sådana fall hur kan jag registrera mig oss asvh?

Sv: Får Fullblod registreras i Asvh?

Hej!
Detta diskuterades i tråden om BLUP på araber. Ang fullblod i 3 års premiering o kvalitets. Och hur man gick till väga. Står någonstans runt sida 7 eller 8.
Lycka till.

man skickar in passet till asvh (rek) och skriver en lapp att stoet ska tilläggsregistreras.(ta kopia på vaccinationer och övrigt)
skickade in mitt i dec, å naturligtvis har jag inte fått tillbaka det ännu, är en av de (vad är det nu) 15000?! som väntar på pass därifrån:angel: Men jag pratade med dem innan och fick reda på hur jag skulle göra..

Puttar upp denna tråd då jag har ett par frågor

1. Tar det lång tid att få tillbaka passet?
2. Är det bara ett ''extra'' registeringsnummer man får, eller
får man ett helt nytt pass ?

Senast ändrad av en moderator:

Hej!
Jag har ett fullblod som jag gärna vill träna för 3-års testet till nästa år.
Första frågan är, kan jag vara med?
Och i sådana fall hur kan jag registrera mig oss asvh?

Såhär står det på deras hemsida:

KOMPLETTERINGSREGISTRERING FÖR FULLBLOD
Fullblod som skall deltaga i ASVH:s arrangemang måste registreras även i ASVH. Skicka in det pass som Sv. Galoppförbundet utfärdat tillsammans med blanketten "Ansökan om utfärdande av pass" så erhåller fullblodet ett registreringsnummer i ASVH. Kostnad 300 kr

www.asvh.se

hej. kommer inte ihåh när jag fick tillbaka det men det är ett tillägg i det pass hon/han har. ett extra reg nummer alltså...
det tyska passet jag skickade in i höstas fick jag tillbaka på 2 v , oxå "tilläggsregistrerat" i asvh med svenska nummer...går fortare nu när det inte är lika fullt med gamla regbevis som ska omvandlas till pass:rofl: ...

okej, tar det bara ett par veckor så är det ju lugnt!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 653
Senast: Badger
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
942
Senast: Shaggy
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 095
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka