Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Avel Någon här som vet någon bra fullblods hingst med bra stam. Då ja ska ta föl efter mitt fullblods sto hade det varit kul o veta några.
Svar
2
· Visningar
712
Senast: QuickStar
·
Avel Vet inte riktigt vart jag ska lägga denna tråden, men jag tycker nog att den kan passa in under Avel ändå... (annars ber jag Moderator...
Svar
4
· Visningar
842
Avel Nu har jag suttit o funderat ett tag igen. Just nu funderar jag på varför de inte finns några gulbruna hästar i eliten...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
12 106
Senast: poff
·
Avel Jag undrar hur långt in på dräktigheten man kan rida en häst, det är ett russ-sto som är i månad 3. (om hon är dräktig) Så hur långt...
Svar
4
· Visningar
1 098
Senast: xaheena
·
S
Avel Någon som vet något om denna hingst synpunkter osv ska titta på ett föl snart. Men vet inget om happy day det ringar en klocka om...
Svar
8
· Visningar
1 431
Senast: Görel
·
K
Avel Har ett xx sto. Är nästan säker på att man kan stamboksföra fullblod men vad krävs och hur gör man? Hon är född 2000 så hon kan ju inte...
2
Svar
25
· Visningar
2 697
Senast: Immer
·
Avel Hoppas denna landa rätt nu :S Jag letar efter en länk till en sida där man kan se för var vecka/månad hur fölet växer inuti. Jag...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: Antiqua
·
H
Avel Jag har funderat över det här med hingst och ja har ännu inte bestämt mej vilken ja ska ha till nästa år. Jag vill få fram en liten...
2
Svar
20
· Visningar
1 842
Senast: Hallonboll
·
Avel Med tanke på en annan tråd så undrar jag...: Vilka arabhingstar i svenska avel är avelsvärderade med extriörpoäng från 39 och uppåt...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
10 127
Senast: waldorff
·
Avel Såg i nya hingstkatalogen att Chicago inte var med...kunde iofs lösa licens på fryst men inte på färsk...finns han kvar i sverige? Ska...
2
Svar
31
· Visningar
3 098
D
Avel Vore roligt att höra vilken hingst i halvblodsaveln du betäcker om med i år. Eftersom jag inte bestämt mig kan jag själv inte svara på...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
20 844
Senast: Moneypenny
·
T
Avel Väntar i dagarna ett föl efter mitt sto och Flyinges Sandakan. Hennes stam är inte klockren, hon är till 25% travare, något man...
2
Svar
28
· Visningar
3 632
Senast: Miaa
·
Avel hejsan, jag har ett problem, min foderhäst (vallack) betäcker mitt haflinger sto hela tiden, har gjort det ca 5 ggr i dag. jag tycker...
2
Svar
29
· Visningar
2 323
Senast: Sariz
·
Avel Visar min tjej på fölmönstring om 10 dagar o hon ser för tillfället ut som en skabbräv:crazy::p Tänkte höra om det finns nått bra knep...
2
Svar
22
· Visningar
3 890
Senast: kicket
·
N
Avel Planerar att eventuellt betäcka mitt sto våren -08 och skulle tycka det var kul med lite råd och "brainstorming" ang val av hingst...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 960
Senast: Kim_N
·
Avel Vi har ett tremånaders föl i stallet. Hon gick i samma hage med sin mamma och två andra ston, varav ett betäcktes i sommar och är...
Svar
1
· Visningar
1 080
Senast: wolken fee
·
Avel Vårt sista sto för säsongen har nu äntligen ovulerat. Hon är klar idag, så nog var det på håret då sista tappning var igår. Nåväl...
Svar
5
· Visningar
1 372
Senast: ancan
·
N
Avel Jag kan inte hitta mycket info om Pepe.Någon som kan hjälpa mig? Jag är mest sugen på en bild & meriter,men även andra roliga eller...
Svar
10
· Visningar
2 263
Senast: Rie
·
Avel Hej! Jag har funderat och funderat mej galen på det här med att ta föl. Jag har ett sto som jag tävlar och rider. Jag älskar denna häst...
Svar
14
· Visningar
1 193
Senast: prallan
·
S
Avel Vet ej om denna tråd ligger rätt. Det står på allbreed att denna hingst är skimmel, liksom sin far. Men, varken hans farfar eller...
Svar
10
· Visningar
1 292
Senast: Stall Olitten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka