Vilken halvblodshingst betäcker du med i år?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Donauschwalbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 204
  • Visningar Visningar 20 844
Sv: Vilken halvblodshingst betäcker du med i år?

Har seminerat båda mina ston ( e.Roderik & Everest) med Hip Hop

*lånar*

Här är det en enda röra och ett ständigt körande med ston och föl...

Vårt Bolerosto är konstaterad dräktig med Florencio I igen....tog sig på första försöket..:))

Ungstoet är seminerat med Blue Hors Rush Hour för andra gången igår..

och Masterstoet som skulle till Highlander fanns det inte tillräckligt med semin till...så det fick bli reservhingsten Figaro R.
Vi lämnade henne i förrgår på sjätte dagen efter fölning....var tvungna att åka till stationen även igår då hon bara vägrade tas in...och idag var hon seminerad och ovulerad och klar....så då var det dags för en resa till stationen igen...:))

Nu vet vi inte ens om vi skall betäcka vårt fjärde sto som är vårt Guinnessto.....men den som lever får se.....vi skulle inte göra det förra året heller...men nu går hon i hagen tillsammans med sin fina lilla Highlanderhingst...

Mitt sto ska betäckas med Flyinges Qalle....:bow::bow:

Jag ska pröva Herzensdieb på mitt Chapmansto,jag behöver en hingst att förädla och lätta upp henne med.Dessutom fick han bra poäng på sin hoppning för att vara en dressyrhingst det är inte alltid det är så väl. Tycker att det används för lite trakehner i svensk avel idag.Förr fanns det väll några trakehnerhingstar i landet men nu är det väll bara Szkopul och möjligtvis Highlander som står här?

Highlander är inte ren trakehner, hans mor är Hannoveraner.

Du har helt rätt Highlander är inte ren trakehner-fel av mig,tänkte på att hans far Hohenstein är trakehner. Men det finns ju några seminimporter om man vill ha just trakehner.:crazy::crazy:

Var och kollade stoet vi seminerade med De Noir idag på morgonen, och hon hade släppt ägget..!! Nästa koll blir runt den 11 juli (16dygn)..

Mitt sto är nu seminerad med calido I och ska också kollas den 11:e juli.. så vi får hålla tummarna nu att det lyckas!! Blir en låång väntan... :bump:

Cortus 920, stoet är e. Irco Mena ;) Semineras förhoppningsvis på måndag.

YES..!! I onsdags den 27 juni seminerades mitt sto e.Amiral - Hertigen och i fredags hade hon släppt ägget, så nästa koll blir fredagen den 13 juli..... :crazy: :crazy:

kl...
då var damen betäckt tre gånger... senast den 27 juni, så nu hoppas vi på dräktighet!!

Senast ändrad:

Då får vi hålla tummarna för varandra, jag har också fått tid fredagen den 13e... kl 13.00 :smirk:

*kl*

Corlensky G till mitt sto e. Nostradamus-Chapman-Marduk.

Skulle varit Quite Capitol men fick hastigt byta när han hamnade på klinik och inte kunde tappas lagom till att hon brunstade. Ska kollas 16 dygn den 11:e

Tjohoo!
Mitt sto e Contender-Landgraf I-Prologo xx; konstaterat dräktig med VDL Montreal (e:Indoctro-Nimmerdor) :banana: Skulle först vara VDL Harley (e:Heartbreaker-Carthago Z) men ändrade mig i sista sekund :)
//kompis till Letesse

Senast ändrad av en moderator:

Japp. Jag vet inte om det bara är jag som är fjantig med det känns inte så bra att göra UL på fredag den 13:e......

Har betäckt mitt sto med Herzensdieb den6/7 och hoppas givetvis att det ska leda till en dräktighet men några garantier finns ju inte, i värsta fall så hinner man ju en gång till innan säsongen är över.

kl

Oj måste nog allt uppdatera lite..

12åringen tog sig på första försöket med Looping även i år, konst. dräktig 16dygn på midsommar afton :smirk:

5åring tog sig på 1 seminering med Alligator Fontaine, konst dräktig 4 juli med tvillingar på 16dygn, en bortklämd och koll på 27dygn - fortfarande dräktig.

4åringen blev hastigt och lustigt betäckt med 88an istället, UL på 16dygn på måndag..

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Ramona
·
Tjatter Vad har ni sett för roliga och konstiga annonser? Eller har ni fått något svar som varit helknasigt? Jag börjar med en som ständigt...
Svar
13
· Visningar
1 427
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
744
Senast: Whoever
·
Avel Hejsan! Jag har googlat runt och runt som en tok men blir verkligen inte klok för står olika precis överallt. Så tänkte jag provar...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka