Vilken halvblodshingst betäcker du med i år?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Donauschwalbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 204
  • Visningar Visningar 20 844
Sv: Vilken halvblodshingst betäcker du med i år?

I år blir det

Carano
Lucky Point
Corland

Håller tummarna..

Jag tycker det verkar som fler har fått upp ögonen för Aerline H:love:, det tycker jag är kul:)

Jag är nöjd med mitt val än så länge, så får vi hoppas att det är GP-häst som ploppar ut också ;) Vi får väl se vad det blir, men på BLUPen ligger han ju bra till och det lilla jag träffade honom verkade han inte sämre.

Om allt går som det ska så går mitt fullblod till VDL Sheraton i år. Är på station nu!Hon är E. Viking -Siberian Express.

Jaha, i och med att Rosevelt lämnat landet så blev jag tvungen att hastigt och lustigt byta hingst. Jag ska åka ner med stoet till Millegarne imon för 30-dagarsbrunsten ska börja på fredag. Jag har bestämt mig för att betäcka med CAMARO M. :bump:

För oss är det bestämt att vi tar;

Fetcher N
Carland
Verona's Bo-Gi RP134

Idag på FM undesökte veterinären mitt sto. Tyvärr hade hon troligen släppt ägget igår kväll.. De skulle kolla henne igen på måndag och ev spruta igång en ny brunst då. :crazy:

Fetcher N inte har speciellt bra kvalité blir det Hip Hop istället :smirk:

Efter mycket om och men samt beslutsångest så blir det för Feliciano - Robin Z damen A- premierade Lancier 987 istället! Tyckte det var en ypperlig hingst då han visat mkt braförvärvning, lämnat enormt bra med Ramiroblod samt har en stor del mkt bra xx-blod.. Perfekt hoppas vi och väntar på ännu en OS medaljör!;)
Så nu håller vi tummarna för att hon blir dräktig!

Efter mycket om och men samt beslutsångest så blir det för Feliciano - Robin Z damen A- premierade Lancier 987 istället! Tyckte det var en ypperlig hingst då han visat mkt braförvärvning, lämnat enormt bra med Ramiroblod samt har en stor del mkt bra xx-blod.. Perfekt hoppas vi och väntar på ännu en OS medaljör!;)
Så nu håller vi tummarna för att hon blir dräktig!

KUL!
En mycket bra hingst som är väldigt underskattad!

Har han dålig dräktighet i år? Var har du hört det? Har själv seminerat ett sto som inte tog sig och det har aldrig varit problem med henne förut.

ska inseminera med Nivaue så fort mitt sto komer i brunst igen ska in och kolla henne till veckan...

Berätta varför du har fastnat för Last Liberty, och vilket sto du har. Jag är också intresserad av honom. Han verkar hel-läcker. Men jag har gjort andra val i år. Men jag ska hålla ögonen på honom o hoppas han lämnar bra avkommor till sporten. Lycka till.

Okej ;) . Jag kan inte så mycket inom aveln. Men ska försöka komma ihåg vad folk har sagt.
Stoet är ett halvblod e. Ragazzo - Condor M
Det började med att vi fick stimulanspaket(diplom) på våran 3åring.
Och där fanns han med. Jag fastnade direkt för hans utseende, lång i kroppen och ganska lätt. Vilket kanske behövs till vårat sto som e ganska kort.

Jag vet inte riktigt, det är mamma som har skött allt det där .
Jag sa bara att om jag skulle få välja skulle ja ta den, och det var ju hon som valde hingst till 3åringen. Så, jag fick min valja igenom när mamma pratat me några avelskunniga som lät väldigt positiva på honom.
Han har ju inte funnits så länge vad jag har fattat ? :P
men jag vet en häst som är efter honom, och hon hoppar som en gud. Och är jättecharmig, lugnt temprament och snäll nästan jämt.
Nollar som unghäst 110, och har värkligen kapacitet för mer.

Inte så bra förklaring, men jag har inte förren iår blivit intresserad av avel efter alla 3års test och alla hingstar jag sett :D

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Ramona
·
Tjatter Vad har ni sett för roliga och konstiga annonser? Eller har ni fått något svar som varit helknasigt? Jag börjar med en som ständigt...
Svar
13
· Visningar
1 427
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
744
Senast: Whoever
·
Avel Hejsan! Jag har googlat runt och runt som en tok men blir verkligen inte klok för står olika precis överallt. Så tänkte jag provar...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Stora shoppingtråden III