Val av hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hallonboll
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 842
Sv: Val av hingst

Hon sätts i avel pga en skada i benet som gör att hon inte kan ridas mer. Men hon är inte gammal och har inte gått på travet. Hon är bara fem år. Så hon kommer gå som avelshäst ett tag framåt från å med nästa år.

Hon har en grymt fin modell hon är mer sporthäst och kan galoppeerna. Flyttningar osv. Så det är tråkigt att hon inte kan få vara ridhäst.

Jag vill ha en häst som man kan rida först å främst, sen en mer hoppinriktad häst och lite dressyr är de väl vad som är tänkt. Men de skulle va bra om man hitta en dponny med mkt bakbensaktivitet. Då skulle de bli en jätte härlig avkomma skulle ja tro.

Men eftersom hon inte är riden något direkt så kan man inte säga så mkt egenskaper genom arbete. Men hon är en cool tjej väldigt tuff inte rädd eller fjantig av sig.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 143
Avel Jag har tänkt betäcka mitt sto och funderar på hingst.... Stoet är 148 cm, har bra överlinje, mycket bra kors, länd, lår, bra ben och...
2
Svar
34
· Visningar
4 416
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Hej! Jag planerar att framöver köpa en 1-2-åring att utbilda och rida in själv och eftersom den häst jag har nu inte riktigt har de...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 546
Senast: angelwings
·
Avel Sitter och kikar hingst till mitt sto e: landlord- Landgraf 1 ue: marco Mitras- Irco Marco. Mödrenet är linje avlat på Irco Marco och...
Svar
13
· Visningar
3 071
Senast: sun69shine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka