Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Avel Lade in detta igår men det är borttaget av någon anledning? Söker fortfarande svar. Någon som har erfarenhet eller kan rekomedera denna...
Svar
7
· Visningar
1 430
Senast: joannas
·
B
Avel Vet inte om jag lägger denna tråden rätt, men gör ett försök. Har en liten fundering. Hur snart efter ett sto har fölat, tycker ni...
Svar
8
· Visningar
1 161
Senast: Månsane
·
L
Avel Jag ska inte betäcka, men man kan ju alltid hoppas att man kan göra det i framtiden. :) Bilder...
Svar
17
· Visningar
1 469
Senast: Mabuse
·
B
  • Låst
Avel Skulle vilja ha tag på information om min hästs pappa eftersom det försvunnit samtidigt som det jag hade om hans farfar Nevele Pride...
Svar
10
· Visningar
1 678
Senast: ameo
·
M
Avel Funderar på att stamboksföra stoet nästa år när bebisen kommit (hennes 3e, fast hon är inte stamboksförd redan), men vad tycker ni...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: Görel
·
U
Avel Hej!! Tänkte höra hur det såg ut med dräktighets resultat i år, och hur det sett ut för er övriga år.. Har era ston tagit sig, har det...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 796
Senast: Mana
·
Avel Förr i tiden så red/körde man avelshingstarna hem till stoägarna och betäckte stona hemmavid. ( Dvs fram till 1930-40 talet någon gång)...
2
Svar
28
· Visningar
2 357
·
A
Avel Hej! Jag hoppas jag har lagt tråden rätt! Jag har ett problem med mitt åtta åriga sto som blir välldigt jobbig när hon brunstar...
Svar
17
· Visningar
4 368
Senast: pantern
·
Avel Har precis fått höra att man ska titta på ögonens placering vid hästköp så att de inte sitter på olika höjd. Hästen kan då få en sned...
Svar
12
· Visningar
1 629
·
M
Avel Hejsan har ett sto på 16år, funderar på att ta ett föl på henne, men hon har aldrig haft föl innan och min fråga är nu, är hon för...
Svar
11
· Visningar
1 807
Senast: boccia
·
L
Avel Verkar som ni på denna sida av forumet har bra koll på avel och premiering mm. Tänkte be er om hjälp. Vilka visningar och...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: ancan
·
P
Avel :DHej, jag tänkte betäcka mitt tyska tid ponny sto, men hur är det med raserna på risponnysarna ? för jag vill helst ha en renrasig...
Svar
9
· Visningar
2 083
Senast: peråke
·
Avel Mycket riktigt, då det stod fel redan på "resultat av betäcknings"-lappen tänkte jag att det blir säkert fel även på...
Svar
19
· Visningar
1 513
·
Avel Någon som vet något om denna hingst? Vad har han lämnat för avkommor? http://www.allbreedpedigree.com/legat2
2
Svar
20
· Visningar
1 838
·
Avel Jag har suttit här och funderat lite, över vad jag vill göra med mitt liv i framtiden. Det är svårt att bestäma sig men man ska ju ha...
Svar
7
· Visningar
1 344
·
P
Avel Någon som har någon information om denna Hannoveranare? Stamtavla? Avkommor? Tack på förhand :)
Svar
7
· Visningar
2 359
Senast: PÄMMI
·
Avel Eftersom jag haft ett uppehåll under några år med hästar /ridning har jag märkt att jag inte alls hänger med vad det gäller olika...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Legend
·
Avel Hur blir ston när det inte är några hingstar i stallet där dom är i? Blir dom brunstiga då också? Eller blir dom mindre brunstiga, elr...
Svar
1
· Visningar
576
Senast: arabia
·
L
Avel Nu när årets avelssäsong är slut så tycker jag att det är dags för en ny gissningstråd angående varmblodiga hingstar som eventuellt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
40 821
Senast: FadeAway
·
Avel Jag har ,efter att ha sålt av några hästar ,fått lite tomt i stallet. Nu funderar jag på att köpa ett äldre meriterat D-ponny...
Svar
7
· Visningar
982
Senast: M_Q
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka