Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel En fråga från en som är nybörjare i det här med ridponnyavel. Jag har sedan några veckor tillbaka en korsningsponny, 4 år, blir nog...
Svar
5
· Visningar
1 268
A
Avel Är det någon som har erfarenhet av hur man föder upp ett föl utan mamma? Är det någon som har erfarenhet av att föra samman ett...
2
Svar
22
· Visningar
2 782
Senast: ameo
·
Avel Tänkte vi kunde försöka göra en liten lista med vad dräktiga ston inte får äta/få injecerat/påsmörjt osv. Jag själv blandar ofta...
2
Svar
37
· Visningar
4 898
C
Avel Jag vet inte vad ni tycker, men är en avkomma med tex. en halvblodsmamma och en ridponnypappa attraktivt på marknaden? Det kan ju bli...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 912
Senast: Cairo
·
P
Avel Avkommorna är ju inte så gamla än men är det någon som har erfarenheter av hur de är? Har själv funderingar på att använda honom till...
Svar
9
· Visningar
1 327
Senast: Pazuzu
·
S
Avel Stämmer det att alla seminstationer stänger den 15:e augusti?
2
Svar
27
· Visningar
2 439
Senast: Spider84
·
R
Avel Hur svårt ska det vara att sälja meriterade avkommor egentligen? har flera föl från i år bla en som vars moder lämnat flera hästar i...
2
Svar
39
· Visningar
4 704
Senast: Bewelinn
·
Avel Har efter mycke funderingar fram och tillbaka bestämmt mig för att till våren låna en mage och betäcka! Men hur fungerar det? Är det...
Svar
8
· Visningar
1 168
Senast: QuickStar
·
V
Avel Hej! funderar på att betäcka mitt sto och har kikat lite på hingstar och det kommer att bli tyskt. Blev hemskt förtjust av Daddy Cool...
Svar
3
· Visningar
952
Senast: vainglory
·
G
Avel Jag har funderingar att kanske betäcka mitt fina dressyrsto i vår, men jag kan inte bestämma vilken hingst. Jag hittar helt enkelt...
Svar
14
· Visningar
2 593
Senast: Fiorano
·
Avel Kompisen har betäckt med HipHop men jag har ingen aning om vad det är för kille=) så nu udrar jag om nikan skicka in lite info och gärna...
Svar
7
· Visningar
2 204
Senast: åke
·
Avel Kan börja med att tillägga att det här är ingen korsning som kommer att ske i första taget utan jag är bara allmänt intresserad då jag...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
7 752
Senast: CillaW
·
L
Avel Veeeeet att det finns tusen olika trådar om detta. Men slänger in en till, hoppas få lite hjälp så får vi se. Det är såhär att en...
2
Svar
21
· Visningar
1 807
Senast: Lantlolla
·
P
Avel e: Quidam de Revel . Jag har sökt runt lite men hittar inte så mycket om denna hingst? Någon som vet något om han, hans avkommor...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: pollan
·
Avel Kan man se hur en hästs exteriör kommer bli baserat på hur dom ser ut som föl? Är det "riskabelt" att köpa ett föl? Något man bör tänka på?
2
Svar
31
· Visningar
3 672
Senast: mijan
·
Avel SKA man göra det eller funkar det utan? Hingstens alla avgifter betalas på 45:e dygnet och stoet är kollat då, allt är betalar och...
Svar
14
· Visningar
1 650
Senast: via
·
R
Avel Jag behöver lite tips! Jag har kört fast i hingstletardjunglen... Jag ska betäcka ett av mina hbl ston iår och jag vill ha en snygg...
Svar
9
· Visningar
990
Senast: Mliisan
·
Avel Har ni valt något sorts tema när ni namnger era föl? Vilket då? Det finns ju alla möjliga varianter när det gäller att namnge men jag...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
15 521
Senast: QuickStar
·
M
Avel Åh, den hingsten är så snygg ! såhär står det om honom exteriört på Flyinges hemsida: Elegant, högställd hingst med uttrycksfullt...
Svar
12
· Visningar
1 431
Senast: Mliisan
·
E
Avel Vilka journaler bör man ha som stohållare? :bow:Tackar den som kan svara på denna fråga, och ni...ta upp fler frågor om aveln, när...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Em_E_liE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka