Finns Chicago Z kvar?

Sv: Finns Chicago Z kvar?

Jag har sett en hel del uppfödningar efter Chicago Z, och jag kan inte se att de skiljer sig nämnvärt i bak-kärrorna är vad andra unghästar gör...

*KL*
Jag har ridit ett par stycken unghästar efter denna hingst, trevliga allihop, hög ridbarhet. Visserligen har de haft ett väl beprövat möderna oxå. HIngsten själv är jättetrevlig han oxå för den delen, e lite svag för honom :D

Vad jag förstod de som så var M väldigt förtjust i honom, ngn som vet varför han inte fick fortsätta efter dom fina framgångarna?
Läste någonstans för länge sen att ägarfamiljens dotter skulle tävl. honom, men ngn hade ju sett att PT tävlat honom så.
Dottern tävlade honom några tävlingar i höstas, men sedan gick han tydligen till Paula. Inget ont om Paula, men jag tycker det är synd att Magnus inte fick behålla honom. Nu vet vi ju iofs inte vad som ligger bakom men ändå.

Kan berätta att vår Chicago kille är 124 cm (ca) över manken och 129 över rumpan 2½ månad gammal. Mamman 166 cm. Tror han hamnar där ungefär. Beträffande bakkotorna så ser man inget av någon vekhet på vår, i alla fall inte just nu! Han hade som nyfödd en vek bakkota men detta rätade upp sig kvickt. Han visar nu en fantastisk galopp!!

På bilden är han knappt ett dygn gammal! Mycket har hänt sedan dess, nu på god väg till att bli skimmel!!

Crack030.jpg
[/IMG]

*KL*
Jag har ridit ett par stycken unghästar efter denna hingst, trevliga allihop, hög ridbarhet. Visserligen har de haft ett väl beprövat möderna oxå. HIngsten själv är jättetrevlig han oxå för den delen, e lite svag för honom :D

Antar att de du ridit.är de jag sett som unghästar:angel:

*KL*

Så sent som för en vecka sedan var Chicago Z placerad som tvåa i en 1.50 hoppning tillsammans med Paula, så tävlar gör han definitivt!;)

Kul att han är igång o tävlar. Hoppas att han kommer att vara i avel nästa år. Jag är ganska sugen på att betäcka med honom. Jag vet inte varför jag är så förtjust i honom, jag brukar inte gilla skimlar men jag gillar hans utstrålning...det ser så lätt ut när han hoppar...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 852
Senast: MalanMjöl
·
Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 677
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 110
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 428
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka