Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Svar
0
· Visningar
355
Senast: cirkus
·
Äldre Tog körkort i tisdags! :banana: Nu blir det bilköp men jag funtar på det här med bränsleförbrukning, det är en viktig faktor för min... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 750
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Jag borde kanske ta det här med min handläggare på Arbetsförmedlingen, men jag tror att buke kan förklara lite bättre. Det brukar finnas... 2 3
Svar
54
· Visningar
6 010
Senast: TinyWiny
·
Äldre Idag landade deklaration i brevlådan...... Lite pengar tillbaka och jag får dom redan i början av april eftersom jag inte ändrar... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
10 350
Senast: millen
·
Äldre Finns det någon som är från Dalarna här? Hoppas inte att ni tar illa vid er av min korkade fråga nu, men heter det dalmas eller bara... 2
Svar
31
· Visningar
5 216
Senast: Raderad medlem 94602
·
IT & mobiler Ja, som rubriken lyder. Är ofrivillig teknisk support åt min faster som har en Samsung Galaxy A3 som hon inte lyckas komma ut på...
Svar
8
· Visningar
1 158
Senast: Lipperta
·
Relationer Jag har ett relativt nytt förhållande med en man som jag verkligen tycker om. Vi har det jättebra när det är bra, men tyvärr är det... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 994
Senast: Ramona
·
Äldre På grund av tråden "vad göra med ren nötfärs" fick jag iden att jag skulle göra moussaka. Jag älskar det, men har aldrig någonsin gjort... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
4 288
Senast: sjoberga
·
Äldre Det känns som att det snart bara finns ICA-brandade varor på ICA? Mer och er av de sakerna jag brukade handla tas bort och ersätts av... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 060
Senast: Skjøldur
·
Tjatter Tänkte, varför inte liva upp lördagskvällen med en lek? Så jag tänkte, var för inte köra lite "jag har aldrig...?" :D Insåg dock att det... 2
Svar
25
· Visningar
1 926
Hemmet Hej! Från den 30/9 är vi ägare av ett bostadshus. Förs räntekostnaderna in automatiskt i deklarationen eller är det något en måste...
Svar
3
· Visningar
448
Trädgård & Växter När slutar ni mata fåglarna? Jag har haft mat ute hela vintern (första vintern i huset) men det har inte gått åt så mycket. Jag har lite...
Svar
7
· Visningar
750
Senast: åke
·
Äldre Hej kloka bukare! Nu är det så att jag vill överraska in sambo med hemmagjord lasagne men iom det är första gången jag gör det behöver...
Svar
8
· Visningar
2 324
Senast: hljomalind
·
Fritid Jag skulle vilja börja teckna lite med riktiga skisspennor istället för stiftpenna som jag har nu. Men vad sjutton behöver man? Eller...
Svar
16
· Visningar
1 615
Senast: Piek
·
Äldre Någon som har bra koll på Vero Modas storlekar? Har storlek 36 i toppar hos H&M. Motsvarar det S hos Vero Moda? Blir lite fundersam när...
Svar
3
· Visningar
2 694
Senast: kolblakkur
·
Äldre Var handlar ni era livsmedelsvaror? Coop, Ica, Willys, annat? Handlar ni alltid i samma butik/från samma kedja eller varierar ni? Vad är... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 284
Senast: JGD
·
Äldre Att ta tåget till Rom och tillbaks från Sverige, går det? Alltså, är det ett smidigt sätt att resa? Hur bokar man biljett? Hur lång tid...
Svar
15
· Visningar
798
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Nu när jag verkligen tagit tag i träningen och kör ca 5 dagar i veckan blandat kondition och styrketräning så har jag märkt att min hud... 2
Svar
36
· Visningar
6 552
Kropp & Själ Hur vet man att det är rätt beslut? Att man inte ångrar sig? Att man någonsin kommer hitta någon som känns rätt på alla vis? Och var bor...
Svar
11
· Visningar
3 261
Senast: kakan89
·
Skola & Jobb Hej! Är det någon som jobbat/jobbar på SOS Alarm här? MVH Frida
Svar
0
· Visningar
318
Senast: BusBarro