Bortsett från att man genast bara har två platser i bilen.. Hej då vänner och familj som kan vilja åka med!Tja när det blir 4.500kr istället för 10.000kr känns det ganska värt det...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bortsett från att man genast bara har två platser i bilen.. Hej då vänner och familj som kan vilja åka med!Tja när det blir 4.500kr istället för 10.000kr känns det ganska värt det...
Bortsett från att man genast bara har två platser i bilen.. Hej då vänner och familj som kan vilja åka med!
Gäller försäkringarna då om man har fler pers än det är reggat för?Nope, bara att sätta tillbaka baksätet när man registreringsbesiktugat bilen.
Nope, bara att sätta tillbaka baksätet när man registreringsbesiktugat bilen.
Gäller försäkringarna då om man har fler pers än det är reggat för?
Är det dieselbilar man tjänar på att lastbilsregga, för annars är ju skatten inte så hög?
Gäller försäkringarna då om man har fler pers än det är reggat för?
Är det dieselbilar man tjänar på att lastbilsregga, för annars är ju skatten inte så hög?
Jag kör också skåpbil, en Caddy från 2007. Snittar på 0,56 blandad körning men kommer ner i 0,48 om jag ecodrivar landsväg (diesel). Skåpbil är fantastiskt, jag kommer aldrig gå ifrån det.Grattis!
Jag har en Citroen Nemo (liten skåpbil), inte det sexigaste men väldigt praktiskt för hundarna. Snål är den också jag kör iofs mest landsväg och motorväg men den håller sig under 0,5 l även med dubbdäck. En annan fördel med skåpbil = inget baksäte = inget onödigt körande på vänner och bekanta...
Och jag lyckas få ner det mer än snittet som står i boken. Det är rejält lönsamt att lära sig att köra ecodrive!Någon annan har säkert skrivit det, men jag tycker då aldrig bränsleförbrukningen är vad handboken och bilförsäljaren påstår utan man får lägga på lite. Typ säger de att den drar 0,6 så gissar jag på 0,7 minst
Samma här. Trots automatlåda har jag fått ner åtminstone 3 helt olika bilar till lägre bensinförbrukning än vad de "ska" ha.Och jag lyckas få ner det mer än snittet som står i boken. Det är rejält lönsamt att lära sig att köra ecodrive!
Japp. Bra väg, bra väder och mest landsvägskörning så kommer du under med vissa bilar. Så fort du kör mest i exempelvis norrland blir det omöjligt.Är inte de teoretiska bränsleförbrukningen räknad på någon sorts "blandad körning",
så om man bara/mest kör landsväg och dessutom har bra vägar där man bor/vanligtvis kör så borde det vara lättare att sänka den?
Om bilen är besiktigad för en passagerare så får man bara ha en passagerare.Nope, bara att sätta tillbaka baksätet när man registreringsbesiktugat bilen.
Det finns begagnade sådana att köpa.och att lastbilsregga, nämen come on, people!
Det är oerhört vanligt att pendlare gör så.Men man lastbilsreggar väl inte sin vanliga svenssonbil bara för att få ner skatten? Löjligt..
Jag åker mest ensam med massor av saker mellan gårdarna.För oss var det för stor risk (många kontroller i området) för att orka hålla på att mecka, så den var helt enkelt för en passagerare.
En sån har jag. Jag kommer sällan under 0,6.Mina svärpäron har en Kia Cee´d kombi, diesel. Den drar typ ingenting! På landsväg ligger den på 0,3-0,4 l/milen. Dessutom är den billig i skatt.
Sen får man ju titta på hur man kör och hur ekonomin på hela bilen ser ut. Min stora SUV kostar lika mycket i bränsle som min Ford Focus miljöbil gjorde. Dieseln är billigare vilket gör att det går på ett ut mot min förra etanol/bensin-bil.
Skulle gissa på det, jag kör tex stad och motorväg och tror att det är svårt att komma under då.Är inte de teoretiska bränsleförbrukningen räknad på någon sorts "blandad körning",
så om man bara/mest kör landsväg och dessutom har bra vägar där man bor/vanligtvis kör så borde det vara lättare att sänka den?
Är inte de teoretiska bränsleförbrukningen räknad på någon sorts "blandad körning",
så om man bara/mest kör landsväg och dessutom har bra vägar där man bor/vanligtvis kör så borde det vara lättare att sänka den?