Bränsleförbrukning

Att du måste vara noga så bilen får säljas för leasingbolaget innan du köper den.

Edit: det kan också vara ett lån med bilen som säkerhet. Jag brukar prata med kreditgivaren först.
Ah okej, tack! Får ringa och kolla om det är så att pappa instämmer i att bilen ifråga är av intresse :)

Toyota Prius, nån som har koll på den? Billig att köra och skatta för har jag förstått, hur är det med reservdelar och sådär?

Toyota Prius, nån som har koll på den? Billig att köra och skatta för har jag förstått, hur är det med reservdelar och sådär?

Prius anses vara en av de mest driftsäkraste bilarna man kan äga, det man ska akta sig för att om batteriet är dåligt kostar det ca 23 000 kr att byta eftersom det är en hybridbil. Rost är också vanligt, väljer man en äldre modell kan det vara bra att lägga lite extra tid på att inspektera ev. rostangrepp.

En service ligger på ca 2000 kr i snitt, och Vi bilägare skrev en slutrapport efter att de haft sin Toyota Prius i 8 år, där det framkom att servicekostnaden kring denna period landade på 46 589 kr.

Prius anses vara en av de mest driftsäkraste bilarna man kan äga, det man ska akta sig för att om batteriet är dåligt kostar det ca 23 000 kr att byta eftersom det är en hybridbil. Rost är också vanligt, väljer man en äldre modell kan det vara bra att lägga lite extra tid på att inspektera ev. rostangrepp.

En service ligger på ca 2000 kr i snitt, och Vi bilägare skrev en slutrapport efter att de haft sin Toyota Prius i 8 år, där det framkom att servicekostnaden kring denna period landade på 46 589 kr.
I see, tack! Öhm, hur vet man om batteriet är dåligt? :o Och kostnaden för service, är det mycket eller lite om man jämför med en "normal" bil så att säga?

Prius är jättebillig att köra om du i princip enbart kör i stadstrafik - d.v.s max 50 km/h så att du kör på elmotorn - men så fort du kör fortare än så så drar du på bensinmotorn och då drar den ganska mycket faktiskt. Åtminstone gjorde den som min pappa hade det - men det var en 2010 års modell så de kanske har åtgärdat det i de nyare priusarna.

Läste in mig lite mer och har uteslutit Prius. Känns lite väl dyrt den dagen batteriet behöver bytas.
Bara att fortsätta leta :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka