Jo fast du debatterade inte med mig och mina argument just, utan med en annan person som bojkottar och är arg på Arla Jag är lite arg på Arla, eller undrar lite över hur de tänkte. Men jag bojkottar dem inte. Jag är inte polariserad i den här debatten, så då blir det lite underligt att svara mig som om jag vore det.@Badger jag tycker du ska läsa mina inlägg en gång till och framförallt de jag besvarar. Jag försöker bara föra fram lite fakta i den här, ganska ofta polariserade debatten, som faktiskt inte leder till något gott alls för Sveriges bönder utan snarare tvärtom.
Man kan ju se fördelarna, när jag var liten köpte man mjölk hos Arla och Glass hos GB. De gick båda internationellt och förlorade lite järngreppet om mitten av Sverige. Fördelen är att en massa småföretag har dykt upp även här med god glass och lokal mjölk. Nackdelen är väl att svenska bönder påverkas mer av internationella mjölkpriser och att det är fullt av Magnumglassar som jag tycker illa om på de platser som bara säljer GB (över hela nedrans Europa )
Senast ändrad: