Skatteåterbäring....

Jag har skickat in min deklaration nu.
Lade till reseavdrag, men eftersom jag bara jobbade typ 160 dagar förra året pga lång semester och föräldraledig så blev det pyttelite, strax över 10 000-kronorsgränsen. Har också sålt sista innehavet från ett aktie- och fondkonto, så nu har jag förhoppningsvis redovisat min sista K4-blankett på läääänge.

Resultat: 1502 kronor i skatteskuld.

Började med restskatt på några tusen men efter att ha korrigerat lite belopp på aktieförsäljning och lagt till reseavdrag ska jag istället få tillbaka nästan 9 000.

Får ca tusenlappen tillbaka, känns helt okej. Tidigare fick jag betala sådär 12.000 kr, jätte roligt när man går på soc. :down:

Jobbade bara ca 100 dagar förra året, så reseersättningen blev strax runt 1000 lappen till mig. Men, får totalt tillbaka typ 16 000 kr så det är najs :)

Godkänner det mina avdrag för resor får jag tillbaka drygt 4.
Mäklaren sa att jag kunde ta bort blanketten för huset så jag gjorde de och hoppas han har rätt :nailbiting:

Sådär nu har jag deklarerat och skickat in. Tyvärr behövde jag dra av för resekostnader/dubbelt boende så får pengar först i midsommar. Men visst kan man gå in och ändra tom den 2 maj?

Idag landade deklaration i brevlådan...... Lite pengar tillbaka och jag får dom redan i början av april eftersom jag inte ändrar något.....
Hur är det med er andra bukefalister.... går ni plus eller minus på skattekontot....
Jag går alltid minus, det gör inget eftersom det blir billigare än att få återbäring om det betalas in före utgången tid. Ibland kan mannen och jag jämka lite, han hade tidigare lite avdrag för resor till och från arbetet så inte från i år.

Jag får tillbaks ca 1000 kr... helt ok. Jag som inte placerar mina pengar eller liknande tyckte det var toppen att få 10-15000 som jag fick när jag var timanställd. Såg det som en bonus eftersom jag förmodligen inte hade märkt av den summan nämnvärt månad för månad ändå.Jag brukade lägga den pengarna på en resa varje sommar. Nu för tiden får jag ta hand om mitt sparande själv :D

Drygt 8500 tillbaka, men har fått 8450 för mycket i bostadsbidrag från försäkringskassan 2015-första delen av 2016, så de pengarna går tillbaka till dem så en 50 lapp tillbaka :p
Sånt där är så festligt. Eller inte :meh:
Jag får också tillbaka pengar som ska direkt till FK för att korrigera en felaktig utbetalning (där felet definitivt inte är mitt) :down:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 029
Senast: Unafraid
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
679
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
827
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 581

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka