Skatteåterbäring....

Fattar ingenting är inte så gammal så detta är väl min tredje gång jag gör detta men ska få tillbaka nästan 20k. Har förvisso två jobb men ingen aning hur detta blev så :eek:
Kan man vara säker på att de räknar rätt? :confused:

Nu kom jag in och kunde kolla.

Har noll koll men till min överraskning har jag preliminärt 3600 att få tillbaka. Hur nu det gått till.. Känns oerhört bra med tanke på att jag har det tunt på mitt buffertkonto och kommer att ha så ett tag framöver.

Har precis deklarerat, 6700 kr tillbaka efter reseavdragen. Men eftersom de lades till antar jag att pengarna inte kommer förrän i juni. :)

Såg ni förresten att Skatteverket ändrade så att man kan skaffa digital brevlåda senast 26 mars och fortfarande få pengar till påsk?

Jag får tillbaka 7600kr och sambon 4500kr. Dock köpte vi hus, gemensamt, förra året. Det finns ju något skatteavdrag va när man har hus? Sambon sålde dessutom lägenhet med vinst förra året så antar att han ska betala vinstskatt?! Det avdraget för huset tänkte vi lägga på hans deklaration pga vinstskatten så att det kanske går mer jämt ut. Är det någon som är duktig på deklarationer som förstår vad jag menar och kan förklara bättre? :p måste jag göra nåt speciellt med min deklaration?

Jag får tillbaka 7600kr och sambon 4500kr. Dock köpte vi hus, gemensamt, förra året. Det finns ju något skatteavdrag va när man har hus? Sambon sålde dessutom lägenhet med vinst förra året så antar att han ska betala vinstskatt?! Det avdraget för huset tänkte vi lägga på hans deklaration pga vinstskatten så att det kanske går mer jämt ut. Är det någon som är duktig på deklarationer som förstår vad jag menar och kan förklara bättre? :p måste jag göra nåt speciellt med min deklaration?
Allt det sär ska din/er mäklare hjälpa er med. Vi sålde ju vårt nu ( resterande papperna skrivs i maj) och han kommer hjälpa oss med allt som har med Skatteverket att göra så det blir rätt.

Nja. Det tillkommer fastighetsskatt när man har hus - så inte avdrag utan snarare kostnad
Däremot finns ränteavdrag om man har lån på huset.

Allt det sär ska din/er mäklare hjälpa er med. Vi sålde ju vårt nu ( resterande papperna skrivs i maj) och han kommer hjälpa oss med allt som har med Skatteverket att göra så det blir rätt.

Lägenheten är "tyvärr" såld privat, men man kanske kan fråga mäklarn om hjälp med nya huset?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 029
Senast: Unafraid
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
679
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
827
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 581

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår

Hästrelaterat