Undra om de nånsin kommer gå ifrån pappret, i dagens "papperslösa"* samhälle?
*där det är mer papper än förr...
Det går alldeles utmärkt att avsäga sig pappersdeklarationen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Undra om de nånsin kommer gå ifrån pappret, i dagens "papperslösa"* samhälle?
*där det är mer papper än förr...
Har precis deklarerat, 6700 kr tillbaka efter reseavdragen. Men eftersom de lades till antar jag att pengarna inte kommer förrän i juni.
Det går alldeles utmärkt att avsäga sig pappersdeklarationen.
Allt det sär ska din/er mäklare hjälpa er med. Vi sålde ju vårt nu ( resterande papperna skrivs i maj) och han kommer hjälpa oss med allt som har med Skatteverket att göra så det blir rätt.Jag får tillbaka 7600kr och sambon 4500kr. Dock köpte vi hus, gemensamt, förra året. Det finns ju något skatteavdrag va när man har hus? Sambon sålde dessutom lägenhet med vinst förra året så antar att han ska betala vinstskatt?! Det avdraget för huset tänkte vi lägga på hans deklaration pga vinstskatten så att det kanske går mer jämt ut. Är det någon som är duktig på deklarationer som förstår vad jag menar och kan förklara bättre? måste jag göra nåt speciellt med min deklaration?
Nja. Det tillkommer fastighetsskatt när man har hus - så inte avdrag utan snarare kostnadJag får tillbaka 7600kr och sambon 4500kr. Dock köpte vi hus, gemensamt, förra året. Det finns ju något skatteavdrag va när man har hus? Sambon sålde dessutom lägenhet med vinst förra året så antar att han ska betala vinstskatt?! Det avdraget för huset tänkte vi lägga på hans deklaration pga vinstskatten så att det kanske går mer jämt ut. Är det någon som är duktig på deklarationer som förstår vad jag menar och kan förklara bättre? måste jag göra nåt speciellt med min deklaration?
Allt det sär ska din/er mäklare hjälpa er med. Vi sålde ju vårt nu ( resterande papperna skrivs i maj) och han kommer hjälpa oss med allt som har med Skatteverket att göra så det blir rätt.
Nja. Det tillkommer fastighetsskatt när man har hus - så inte avdrag utan snarare kostnad
Däremot finns ränteavdrag om man har lån på huset.
Ja det skulle jag absolut göra. Sen kan du ju alltid ringa till Skatteverket och prata med någon där så kan dem hjälpa dig lite.Lägenheten är "tyvärr" såld privat, men man kanske kan fråga mäklarn om hjälp med nya huset?