Skatteåterbäring....

Var det inte till årsskiftet 16/17
Det stämmer, eller iaf slutet av 2016.

Tog en hastig titt på min egen deklaration och i år blir det återbäring. Jag blev så sur över restskatten förra året att de fick dra fullt på mig sista månaderna. När jag kollar nu är det - 800 men det är då före mina reseavdrag, så några tusenlappar plus istället för minus är helt ok för mig. :)

Vet ej.

De som bokför åt oss har bokfört helt åt skogen så jag måste rätta nästan alla arbetsgivardeklarationer för 2016 och lämna in nya kontrolluppgifter.

Just nu ska jag betala 1100kr men då fattas runt 150.000 i brutto och de inbetalningar som ska ha gjorts (100.000 är redovisat men det stämmer ju inte...) och jag har inte gjort reseavdragen för de första 19 veckorna innan jag bytte AG.

Vet ej.

De som bokför åt oss har bokfört helt åt skogen så jag måste rätta nästan alla arbetsgivardeklarationer för 2016 och lämna in nya kontrolluppgifter.

Just nu ska jag betala 1100kr men då fattas runt 150.000 i brutto och de inbetalningar som ska ha gjorts (100.000 är redovisat men det stämmer ju inte...) och jag har inte gjort reseavdragen för de första 19 veckorna innan jag bytte AG.
Ååhh vad arg jag hade blivit. Man anställer licksom revisorer av en anledning! Hoppas du gav dem en känga. :rage:

Det stämmer, eller iaf slutet av 2016.

Tog en hastig titt på min egen deklaration och i år blir det återbäring. Jag blev så sur över restskatten förra året att de fick dra fullt på mig sista månaderna. När jag kollar nu är det - 800 men det är då före mina reseavdrag, så några tusenlappar plus istället för minus är helt ok för mig. :)
Jag tjänade lite för mycket i fjol men vi ska nog lösa det innan våren ;)

Får tillbaka 3275 kr i år! Jippie! För en som får lön från tre olika ställen (Företaget jag är anställd hos, förlorad arbetsförtjänst för ett förtroendeuppdrag för IF Metall och ett uppdrag som politiker för kommunen) så är det inte så självklart att man får tillbaka.... måste ha frivilligt extra avdrag (500 kr/mån) på jobbet för att man ens ska kunna hoppas på plus minus noll :crazy:

Sambon hade "bara" lite över 9000 kr i restskatt i år! :up: Med avdragen han får göra blir det nog bara kanske några få tusen att betala in! Han har likadan arbetssituation som mig, men större politiker-del (med massa arvode och så) så han har haft helt galna restskatter dom senaste åren - som värst typ 50 000 kr :eek:
För att han ska komma ner på summan han är på i år så måste han ha frivilliga skatteinbetalningar på alla tre ställen han får betalt ifrån, alltså typ 1000 kr/mån från företaget och sen 50% i skatt från avdelningen och kommunen istället för den normala skatten.... och ändå blir det restskatt. Förhoppningsvis lyckas han nån gång att få till det så att man betalar rätt skatt hela året istället! :crazy:

Ååhh vad arg jag hade blivit. Man anställer licksom revisorer av en anledning! Hoppas du gav dem en känga. :rage:

Ska fråga vad som hänt när allt är utrett. Det är bara två personer av åtta som har rätt siffror på konyrolluppgifterna... Och bokslutet som de får göra (eftersom de bokfört löpande under året blir det lättast) lämnas sen över till en oberoende firma och så får vi se vad de säger.

Men det känns inte så aktuellt med fortsatt samarbete :meh:

Jag ska betala 2800:-
Fastighetsskatt som jag förträngt :meh:
Stod även att jag har en blankett om husförsäljning att fylla i men det gjorde jag förra året så jag får väl ringa och fråga om det.

Jag ska betala 2800:-
Fastighetsskatt som jag förträngt :meh:
Stod även att jag har en blankett om husförsäljning att fylla i men det gjorde jag förra året så jag får väl ringa och fråga om det.
Jag gjorde tvärtom, deklarerade en husförsäljning året efter det borde (skulle) ha gjorts.
Hade inte en tanke själv och fick blanketten det året så jag trodde ju det var i sin ordning. Det var det inte :meh:

Jag gjorde tvärtom, deklarerade en husförsäljning året efter det borde (skulle) ha gjorts.
Hade inte en tanke själv och fick blanketten det året så jag trodde ju det var i sin ordning. Det var det inte :meh:

Bara massa krångel.
Jag har betalat vinstskatten och trodde allt var klart nu.
Snark.

Ska betala tillbaka 20 000+ :down: Har redan betalat in till mitt skattekonto och försöker nu att inte deppa ihop alltför mkt :p

Lite drygt 2400 tillbaka i år, väntade mig ca 2-3K och det känns helt ok, jag behöver nya skor om inte annat :D Oförberedd restskatt hade känts bra mycket värre.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 029
Senast: Unafraid
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
679
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
827
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 581

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka