Skatteåterbäring....

Idag landade deklaration i brevlådan...... Lite pengar tillbaka och jag får dom redan i början av april eftersom jag inte ändrar något.....
Hur är det med er andra bukefalister.... går ni plus eller minus på skattekontot....
Jag får tillbaka ga mkt, har varit rädd för restskatt pga delvis föräldraledig och har därför betalat in extra skatt på den del jag fått från arbetsgivaren för att undvika en trist extrakostnad lagom till semestertid. Istället får jag, tillbaka så att vi kan göra en trevlig resa i sommar. Jag hade ändå inte sparat de tusenlapparna på ngt kapitalalstrande sätt så jag ser det som ett litet sparande till mig själv eftersom pengarna annars hade rullat...

Jag får tillbaka knappt en tusenlapp, har inga avdrag att göra.
Även om jag kan tycka att det borde vara större avdrag om man reser kollektivt till jobbet, om de vill att fler ska resa kollektivt borde det vara en större morot för det.

Har alltid fått mer tillbaka på skatten, men är glad framförallt att jag inte behöver betala restskatt. :)

Det värsta tycker jag dock är att man inte får ut summor under 100 kr, men de ska minsann själva ha tillbaka minsta lilla slant - tror jag fick betala in 32 kr ett år :meh:
Det stämmer inte. om du har ner till minus 99 kr på skattekontot så behöver du inte heller betala in det.

Givetvis inte. Jag har lite avdrag för räntor och kapitalinnehav men inte så att det motsvarar drygt 18 000 kronor.
Det låter ju lite märkligt. Om du haft en jämn månadsinkomst så ska det stämma om arbetsgivaren drar enligt rätt tabell. Du kanske ska kolla på dina lönespecar nu om arbetsgivaren verkligen drar rätt skatt i år?

Får tillbaka lite drygt 4000, var ungefär vad jag räknat med nu när räntan är låg (jämkar inte mina lån). Blir väl service av bilen som vanligt :D

Jag får tillbaka knappt 8 000, sen blir det några tusen till efter att jag dragit av för resor.
I år ska jag nog passa på att byta golvet i köket tror jag.

Jag får tillbaka strax över 3000 + lite mer än det dubbla i reseersättning. Faktiskt jäkligt mycket bättre än jag trott och passar utmärkt nu när man ska få tillökning och dessutom köpt gård. Alla bäckar små osv :)

Hur ser ni om ni får tillbaka resp restskatt på nätet? Jag går in och blir inte klok någonstans!

Hur ser ni om ni får tillbaka resp restskatt på nätet? Jag går in och blir inte klok någonstans!

Kan man se redan nu så har man antingen kivra eller digimail, så att man får sitt skattebesked i pdf istället. Har man inte det så kan man logga in på nätet från och med 21 Mars och se om man inte fått beskedet i brevlådan innan dess. :)

Jag har ju sålt lägenhet så räknade iskallt med restskatt...
MEN tydligen så iom att när jag avvecklade min enskilda firma (2015) på minus får jag dra av den i år..
Så det jämnar ut min reavinst på lägenheten... Får fortfarande tillbaka typ 10 000 kr..
Mina ränteavdrag förra året låg på 55 000 kr... vilket gör en stor skillnad med såklart...

Borde få tillbaka en slant. När jag kollade låg jag drygt 50 000:- plus på skattekontot.. Har det inte varit hyfsad ränta på de pengarna innan? Tyckte min revisor sa nåt om det, men att reglerna ändrats.

Fick betala ca 4000 förra året så det blir nog samma i år. Men nu drar de mera skatt så nästa år ska det gå runt nollan.

Borde få tillbaka en slant. När jag kollade låg jag drygt 50 000:- plus på skattekontot.. Har det inte varit hyfsad ränta på de pengarna innan? Tyckte min revisor sa nåt om det, men att reglerna ändrats.
Ja, förhållandevis hyfsat jämfört med bankernas nu när det är låga räntor men det har ändrats nu eftersom folk använde det som sparkonto.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 029
Senast: Unafraid
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
679
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
827
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 581

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?