Lät som du var irriterad över att få tillbaka dem.
Jag är irriterad över att jag uppenbarligen skatteplanerat så ohyggligt dåligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lät som du var irriterad över att få tillbaka dem.
Jag är betydligt mer irriterad de gånger jag måste betala in flera tusen istället.
Nej, bättre att hålla sig runt nollan. Det är inte roligt med oförutsedda utgifter på över 5000 kr, då får jag hellre tillbaka de pengarna.Jag ser det istället som att jag lånat pengar av staten och dessutom med en okej ränta
Tack! I Järfälla har vi köpt.Grattis, var någonstans blir det?
Jag får tillbaka ga mkt, har varit rädd för restskatt pga delvis föräldraledig och har därför betalat in extra skatt på den del jag fått från arbetsgivaren för att undvika en trist extrakostnad lagom till semestertid. Istället får jag, tillbaka så att vi kan göra en trevlig resa i sommar. Jag hade ändå inte sparat de tusenlapparna på ngt kapitalalstrande sätt så jag ser det som ett litet sparande till mig själv eftersom pengarna annars hade rullat...Idag landade deklaration i brevlådan...... Lite pengar tillbaka och jag får dom redan i början av april eftersom jag inte ändrar något.....
Hur är det med er andra bukefalister.... går ni plus eller minus på skattekontot....
Det stämmer inte. om du har ner till minus 99 kr på skattekontot så behöver du inte heller betala in det.Det värsta tycker jag dock är att man inte får ut summor under 100 kr, men de ska minsann själva ha tillbaka minsta lilla slant - tror jag fick betala in 32 kr ett år
Det låter ju lite märkligt. Om du haft en jämn månadsinkomst så ska det stämma om arbetsgivaren drar enligt rätt tabell. Du kanske ska kolla på dina lönespecar nu om arbetsgivaren verkligen drar rätt skatt i år?Givetvis inte. Jag har lite avdrag för räntor och kapitalinnehav men inte så att det motsvarar drygt 18 000 kronor.
Hur ser ni om ni får tillbaka resp restskatt på nätet? Jag går in och blir inte klok någonstans!
Ja, förhållandevis hyfsat jämfört med bankernas nu när det är låga räntor men det har ändrats nu eftersom folk använde det som sparkonto.Borde få tillbaka en slant. När jag kollade låg jag drygt 50 000:- plus på skattekontot.. Har det inte varit hyfsad ränta på de pengarna innan? Tyckte min revisor sa nåt om det, men att reglerna ändrats.