Skatteåterbäring....

Skatteskuld på 765 pix.
Kan inte heller göra reseavdrag eftersom jag bytt jobb och jobbar 1,5 km hemifrån, kommer lixom inte upp i några 10 000 +. :p
Brukar få några hundra tillbaka, så jag misstänker att detta beror på att jag böt jobb och fick en riktigt saftig slutlön från förra jobbet. Nåt annat kan det inte vara..

Jag får betala drygt 7000:-
Får normalt betala några tusen varje år pga fastighetsavgift, men i år var det mer. Har bytt jobb och utbetalning av innestående semester, komp och övertid är den troliga anledningen till att summan ökade. Kan inte heller göra avdrag för resor, sparar "bara" 1 timme per dag genom att ta bil jämfört med kommunalt.
Jag tycker det är helt ok att betala extra skatt, jag har ju fått extra pengar :up:

Jag får tillbaka typ 3000, vilket är jäkligt märkligt egentligen eftersom jag är sjukskriven på heltid och min enda inkomst är från FK. Förra året var likadant och då fick jag tillbaka typ 2000. Jag är inte direkt ledsen för pengarna, tycker bara det är märkligt.

Jag får betala nästan 5 lax. Men det är pga föräldraledighet och dom har dragit för lite, ändrat det nu.
Förra året betalade jag 45 lax (!!) så detta var ju milt i jämförelse. Förra året var dock mitt fel då jag glömt att betala in vinstskatt på ett hus, men ändå.

Inspirerad av denna tråd loggade jag glad i hågen in i Skatteverket appen. Jag brukar alltid få tillbaka en hel massa pengar och ännu mer efter reseavdragen.

Den glada stämning blev lite lätt grumlig när det står "Belopp att betala 12 017kr" :arghh: :banghead:

Buuu!

Mvh Miks

jag ska betala 9000 som det ser ut nu, när jag har deklarerat försäljning av sommarhus så kommer det sluta på att jag ska betala sisådär 340 000 :(

Jag får enligt deklarationen tillbaka drygt en tusenlapp, men har en del avdrag att göra samt att mina utlandsinkomster är inte med. Dock är ju siffrorna från mitt ena jobb (de som strulade med lön i höstas) helt upp åt väggarna fel och jag vet inte hur jag ska få dem korrrkta eftersom jobbet vägrar ge mig en av lönespecarna. Tyvärr misstänker jag att de lurat mig på 1200 på den lönen iom de siffror som är rapporterade. Så imorgon ska jag slå en pling till Skatteverket och fråga hur jag gör

Får en del tillbaka, tycker det är bra att få dem till midsommar de gånger man får tillbaka. Brukar använda det till att betala en del av sommarens ridläger som jag ska på med hästen. Det tycker jag är väl spenderade pengar. :D

Sånt där är så festligt. Eller inte :meh:
Jag får också tillbaka pengar som ska direkt till FK för att korrigera en felaktig utbetalning (där felet definitivt inte är mitt) :down:
Det känns nog mer illa, jag har ju vetat om att det troligen är en del pengar som ska tillbaka eftersom jag började jobba heltid under den period jag tog bostadsbidrag. Det är naturligtvis inte så roligt att betala tillbaka ändå, men pengarna ska ju liksom tillbaka eftersom jag aldrig skulle haft dem från början egentligen. Men... Jag behövde dem verkligen då för att komma på fötter från en havererad ekonomi. Jag är inte beroende av dem nu. Så för min del är det bättre att betala tillbaka dem nu än det hade varit att vara utan dem då.

Såhär 5 år efter alla andra, men för att få pengarna nu i april, var allt man behövde göra skaffa digital brevlåda och deklarera?

Idag landade deklaration i brevlådan...... Lite pengar tillbaka och jag får dom redan i början av april eftersom jag inte ändrar något.....
Hur är det med er andra bukefalister.... går ni plus eller minus på skattekontot....

Ingen aning, jag har inte fått min deklarationsblankett än. Tydligen pågår utskick till 10/4.

Såhär 5 år efter alla andra, men för att få pengarna nu i april, var allt man behövde göra skaffa digital brevlåda och deklarera?
Man behövde skaffa digital brevlåda innan ett visst datum, inte göra några ändringar eller tillägg samt deklarera innan 29/3 genom e-tjänsten eller appen. Tror jag.

Man behövde skaffa digital brevlåda innan ett visst datum, inte göra några ändringar eller tillägg samt deklarera innan 29/3 genom e-tjänsten eller appen. Tror jag.

Märkligt att sätta en deadline som är innan alla fått sina deklarationsblanketter.
Nåja, spelar ingen roll för mig eftersom jag har återbetalningsdatum (när jag får tillbaka vilket jag brukar få) i december pga att jag äger en jordbruksfastighet och därmed definieras som egenföretagare.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 029
Senast: Unafraid
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
679
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
827
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 581

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka