Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Gör en egen på spread t-shirt så får du en precis som du vill om du inte finner nån du vill ha :)

kl

Jag har precis tömt ut rosa urin ur Bellans kateter :crazy: snälla vår-mammor (och ni andra som läser) håll tummarna nu att det inte kommer mera rosa urin för då blir det akademiska imorgon :cry: varför nu?! Det har ju fungerat så bra i 3 veckor! Det jag tröstar mig med är att hon är feberfri och som vanligt.

Vad ledsen jag blir nu :(
Stackars Isabella. Hoppas så innerligt att det bara va en engångsförteelse!

Åh men lilla Bellan... Håller tummarna att det inte är något, att hon är feberfri måste väl vara ett bra tecken iaf?

Skickar massa styrkekramar till hela familjen!

Blev det några gekåsfynd idag då? :)

Nja, hittade en fin jacka till mig och en fleece overall snoddas ska ha i stallet och lagårn i vinter.
Sen lite hästprylar. Åke väl främst för att ha nåt att göra :D
Vi har ca 14 mil dit, så det är en lite lagom dagstripp.

Vad ledsen jag blir nu :(
Stackars Isabella. Hoppas så innerligt att det bara va en engångsförteelse!

Tårarna bränner bakom ögonlocken, min man jobbar och min älskade mamma är i Afrika utan täckning...

Åh men lilla Bellan... Håller tummarna att det inte är något, att hon är feberfri måste väl vara ett bra tecken iaf?

Skickar massa styrkekramar till hela familjen!

Jag hoppas att feberfriheten är bra tecken, hoppas att det bara är katetern som har rört sig men det kan vara en infektion eller nåt på gång.

Knapptjyvar mig själv.

Nån som har några goda förslag på smörgåstårta?
Ska göra en i morgon till sambons födelsedag.
Inte för mycker fisk å skaldjursmojs bara. Räcker med några räkor som
garnering.

Åh, lilla Isabella =( Här hemma hålls tummar och tår för henne och er!
Om du orkar, så berätta gärna hur det går, vi blir alla så oroliga...

Går ju så himla långsamt för njuren att forsla ut något i katetern så jag sitter här och kikar på den men jag vet att jag inte kommer se ngt resultat förrän imorgon....

Jag tänker så mycket på er och tycker att det är så orättvist att det ska få bli så här.
Jag håller tummarna för att det bara var en engångsföreteelse och att färgen är som den ska imorgon.

När jag och min man tittar på Isabella så ser vi en frisk liten skit som skrattar och bubblar mest hela tiden, sedan så ser man hennes plåster, slang och kateterpåsen och så blir man ledsen. När vi var på Akademiska så tyckte vi sååå synd om alla de andra barnen för de var ju så sjuka (vi var på urulogen, allmän kirurgi och ortoped så många var ju inte direkt sjukare än Isabella). Vi skämdes nästan för att vi var där med vårt "friska" barn. Så vi lever nog i förnekelse...

Det Isabella har är ovanligt, 20 fall om året i hela norra Sverige där njuren inte fungerar och har en njurbäckenförstoring utan att urin går tillbaka till njuren från båsan.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 177
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 188
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 240
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈