Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

31721000.jpg

Så ser min Prestige ut...

Nu har jag bakat kanelbúllar :) Så jag får väl snaska i mig en innan jag gör mig iordning för natten...

BAra för att jag skrev att livet var så enkelt har E idag haft en riktig gnälldag med mig som bästa vän ;) Det var nog bara för att hon skulle vara lite motsträvig...

Jag upplever E som allra enklast när man har något att göra. Är det BVC besök el mammaträff eller fika eller shopping är allting mkt enklare. Är man bara hemma så blir det genast lite gnälligare. Händer att jag kör o handlar bara för att göra något.
Men på det stora hela fungerar det väldigt bra iaf.

+1 på den säger jag som rusade iväg på skivstångspass (som jag inte gillar) delvis för att han skulle få träffa lite andra bebisar på barnpassningen. Och jag skulle få röra lite på mig iofs. (han är vansinnigt förtjust i Friskis o Svettis barnpassning, tittar på mig som -tsk redan här? när jag kommer och hämtar honom.)

Öppna förskolan stänger så tidigt att vi hinner nästan aldrig dit innan de har smällt igen dörren :o klockan 14.

A har blivit hopplös med ätandet på dagtid på sistonde, han håller på att avvänja sig själv tror jag (men vet inte) ger alla tecken till att vara hungrig, tjurar, gnyr, sträcker händerna efter en och gräver in näsan i bysten. Men sedan skriker han surt och puttar bort bröstet med händerna. I eftermiddags så gav jag honom till slut en extra liten portion mat, då drack han nöjt efteråt. Bläh, önskar han kunde säga vad han vill.

I övrigt placerade jag honom i ena änden av en matta i vardagsrummet idag och hittade honom gnagandes på sin leksaksbox utanför mattan i andra änden. Vi röjde kvickt bort diverse farligheter... (frågan är hur han flyttade sig, för han kryper i alla fall inte och lyckas som mest åla lite bakåt.)

Ush, hoppas de håller extra noga koll på henne, att hon får komma in på fler ul än vanligt? (så gjorde de med en kompis som fått många missfall). Vet iofs inte vad de kan göra om de hittar ngt men det borde kännas bättre.

Förresten var han barnpassad på riktigt för första gången idag :laugh: mamma var här i två timmar medan jag åkte och red. Det gick jättebra men han var trött och lite surig när jag kom. (tidigare har hon alltid följt med till ett annat stall som ligger mycket längre bort och hållit ett öga på honom just när jag ridit.)

(hos sin pappa har han såklart varit i upp till 4 timmar när jag ridit på stallet längre bort, men det är ju en annan sak)

Knapplån

Jag har fått sova två nätter i rad nu!! Nu börjar T bli sig själv igen, go och glad :)
Måste det blåsa så mycket?? Igår var jag ute i stallet med T och det blåste så galet mycket, ungen får ju knappt luft!

Så var gör ni andra vårmammor idag då? Jag ska fortsätta nöta ner tvättberget och städa lite tänkte jag. Kanske beställa ved om jag hittar nåt bra..

Vi ska på föräldragruppsträff, kommer en barnpsykolog dit idag som ska berätta lite. Sen blir de lite shopping på stan, vill hitta nåt Iggy kan ha på sig på namngivningen på lördag. Och sen ska jag koka 4kg ris och så hade jag tänkt hinna rida en sväng när pappan kommer hem.

Vad roliga föräldragruppsträffar många verkar ha med inbjudna gäster osv! Lite avundsjuk svar ja!

Men 4 kg ris, det är en en maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaassa ris kvinna ;D Ska ni ha det till namngivningen?

Här är en annan spännande häst/barn-dag. Hovslagaren kommer och ska verka 1-åringarna och jag är själv med Ture. Vet inte riktigt hur jag ska få till det men det går väl på nåt sätt.

Sen är dagen relativt oplanerad. Beroende på när hovslagaren kommer så kanske jag åker och handlar lite. Sen blir det stallet igen när sambon kommer hem.

Jag borde ringa ett jobbigt samtal till min revisionsbyrå. Jag är SÅ missnöjd och måste ringa och säga det. Jag hatar sånt så jag kanske mailar istället. Har tidigare fått gratis hjälp m bokföring av en kompis, men i år så valde jag att ta hjälp av proffs och betalade mycket pengar för det. I år är första gången det strulat och de har missat skicka in bilagor osv. Nu fick jag förfrågningar fr skatteverket som är helt uppåt väggarna så de har gjort mkt fel. Eller tjejen som skött min bokföring och deklaration och hade hennes chefer haft koll hade det inte blivit så här. Suck. Jag kommer inte tillbaks som kund nästa år, det är helt klart!

Gud vad tråkigt, det är det sista man tänker ska hända när man anlitar proffs.
Det är inte sp att du har massa problem med skatteverket nu eller är allt löst redan?

Har funderat på de att ha barnen säkert i stallet och i all hästhantering.
Jag håller inte på med några unghästar, hingstar, eller för den delen brunstiga ston utan bara med hästar som jag litar på. Det är lugna snälla vuxna islandshästar, men vågar jag för den delen ha med mig T i bärsjalen? Eller är det riskabelt tycker nI?

Jag skulle inte våga ha A i selen i när jag hanterar hästar. Möjligen när hon kan sitta på ryggen, MEN vi har ju nästan bara föl, unghästar och dräktiga ston. När vi tar ut hästarna ur boxarna får hon sitta i vagnen i foderboxen. Oftast har jag ju min mamma hemma som kan göra henne sällskap.

Ha ha… Har läst era sadel diskussioner. Men för mig är en sadel en dressyrsadel. Hoppsadel är nått annat ;). Så jag blev lite förvånad när det dök upp bilder på hoppsadlar. Själv är jag väldigt förtjust i Childeric och Röösli. Vet dock inte hur hoppsadlarna är i de samma.

Här har vi med föräldragruppsträff på BVC, men de vi har är inte särskillt givande :(
Gillar inte vår BVC-tant, alla frågor hon får sitter hon och slår upp i böcker... inte är hon direkt ung heller :angel: :devil:

Tycker oxå det är jobbigt med all blåst, vad gör man liksom? :confused:

kl

Hjälp vad ni skriver, hade fullt jobb igår att försöka läsa ikapp då jag var utan internet typ 2 dagar! :D

Cyllene
Fy fanken vad trist. Låter som att det skulle vara bättre att erbjuda kompisen en slant.

_Saga_
Jag tror inte jag hade vågat hantera häst med barn i sele. I alla fall inte i ”dagligt arbete” med olika hästar. För jag hade nog vågat leda Samurai i en lugn situation med T i sele. Balansen och snabbheten för en själv (och barnet) blir så mycket sämre så det krävs ganska lite för att man ska ramla.

Håller med dig där, jag skulle inte heller hantera hästar om jag hade Selma i selen, oavsett om det är en snäll gammelhäst som aldrig gör något. Hästar är ju just hästar och man vet aldrig vad som kan hända... Men sen så är jag nog extra nojjig efter att jag blev sparkad på höften när selma låg i magen i 7 månaden, jag är ju inte mindre otymplig med selen än vad jag var då med magen.

ha ha ha ja det är till namngivningen. Det blir en del ris ja ;)

Fick det till 4kg gris. Tyckte kokt gris inte lät supergott.

Det luktar definitivt äckligt iaf, kokade griskött till våra hundar ett tag. Slutade med det när jag blev gravid kan jag säga :D

Har precis varit och fikat med en gammal kompis som fick tvillingar i februari. Jag ska aldrig mer gnälla på att jag har fullt upp med A. Kompisen har dessutom en tjej på 3... Min hjälte just nu!

Nu ska jag kasta i mej lite mat och sedan åka ut till huset och städa lite i något av uthusen. Och gå över till mammsen och mocka lite åt hästarna.

Både jag och maken har min kompis som förebild, kunskapsbank och vardagshjälte. Hon är ensamstående med tre små barn och klara det finemang. Klara hon det skall vi klara ett barn tillsammans.

(Hon finns på buke men får outa sig själv om hon vill och ser det här.)

kl

Ni som har lite koll på internetbutiker med barnkläder. Min kompis ska får barn vilken dag som helst och jag letar efter en fin body till babyn.

Eftersom jag inte vet kön (ännu) så en unisexfärg. Helst med hästar/hästmotiv allra helst dressyrhäst :) Någon som har något tips?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 177
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 188
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 240
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈