Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

BAra för att jag skrev att livet var så enkelt har E idag haft en riktig gnälldag med mig som bästa vän ;) Det var nog bara för att hon skulle vara lite motsträvig...

Jag upplever E som allra enklast när man har något att göra. Är det BVC besök el mammaträff eller fika eller shopping är allting mkt enklare. Är man bara hemma så blir det genast lite gnälligare. Händer att jag kör o handlar bara för att göra något.
Men på det stora hela fungerar det väldigt bra iaf.

Åh, vet så hur du känner!! Vi får ta en skåne buketräff så våra små otåliga odågor får träffas och vi får ventilera oss, vi verkar vara lite i samma läge med våra små troll;)

Jag sitter OFTA och mår skit över att jag inte har möjlighet att baka, laga mat och fixa här hemma, mer än när Nelly sover..Förstår inte hur alla andra fixar allt så galant, känner mig alltid oduglig och inte lika bra som alla andra..Men jag tror (och hoppas att dte är så annars är jag verkligen oduglig) att min lilla tjej är mer krävande än många andra..Kan knappt leka själv mer än 10 min, max...och skriker efter mig så fort jag inte är nära nog:grin:

Jag älskar min lilla busunge, och vet att det har bara blivit bättre, så nu är jag inte deppig över det längre..men jag har mått kasst, och känt mig så låst.

Ja, det bästa är att göra grejjor, då är min tjej oxå mer nöjd..

Tyvärr har smarta jag låst mig med en hund som vägrar vara ensam, helt panikslagen trots att vi försöker olika..
Så man kan inte åka iväg o handla, eller göra ngt faktiskt..då får hon sitta i bilen..o nej, inte så man vill ha det...då kan man bara panikhandla lixom..

Lite ångrar man ju att man tog sig an en hund..även om hon har mkt fina sidor med..

Håller med om att Buten känns lite hård i början. Tycker jättemycket om min Prestige. Den går ju att ändra bommen på oxå. Med jag är ybernogrann med mina saker och skulle nog gräta blod om jag repade sadeln. Syrran skulle slå ihjäl mej om jag repade hennes :D

Mina hundar är ofta med i bilen... Ha inte dåligt samvete o panikhandla för det. Speciellt inte nu när detinte blir jättevarmt eller jättekallt... På vintern har de en extra filt i boet och täcke på sig.

Ia- de nya buteerna är inte så hårda som de äldre tycker inte jag... Men i mitt fall finns det stoppning ändå ;) Just nu åt ******* för mycket ;) Men jag har ju tid på mig att göra ngt åt det :)

halvt kl

Jag blir alltid lika förvånad varje gång alla säger att deras Prestige-sadlar är så sköna och att de älskar dem. Alla jag har suttit i har jag fått ont i baken av och inte alls trivits i men så är jag bortskämd med en super-mjuk Jacson (en av sadlarna).

Förstår faktiskt inte varför inte alla är nogranna med sina saker, även om man inte putsar på dem efter varje ridtur så kan man ju vara rädd om dem. Skulle köpa en beg. dressyrsadel som skulle vara i så fint skick, ja jo hej du, såg ut som katten hade sladdat ett par varv på den!

Jag är ett Amerigo-fan. Har min älskade sadel som jag haft lääänge. Gillar annars Butet så den hade jag köpt!

Här har varit en tung dag. Bästa vännen skulle in idag på sitt första ultraljud och de har varit så glada över graviditeten och så var lilla fostret dött. :(

Sen fick jag ett ryck och åkte med unghingsten till kliniken, ville göra en koll innan jag tränar vidare. Smart med bebis och inte så mkt hjälp. Så här blev det:

14.00 lämnade jag över Ture till pappa och gick och hämtade hästen fr hagen. Borstade av och tog på skydd.
14.10 satte jag in Ture med bilstolen i bilen, hämtade hästen som fick kliva in i transporten med barnvagn på ena sidan. Snäll 2-åring hingst!
14.25 parkerade vi mitt utanför kliniken så jag kunde springa in och fylla i papper, Ture hade somnat. Pappa fick inte stänga av bilen, då vaknar Ture,
14.30 lastar jag ur, tar in honom och springer med honom och vet klämmer igenom. Får ok från vet och lastar in honom igen. Bilen stod på.
14.45 hemma igen. Lastar ur Chippen och släpper honom i hagen och så tar jag ur Ture och flyttar ur honom i vagnen.

Har världens bästa pappa, Ture och Chippen. Vilket team! :D Bra veterinär och nära till klinik underlättade också....

Det är ju skillnad på en Prestige Golden star och en prestige Meridith... JAg skulle inte köpa en sadel utan kalvskinn idag. Det är ju så mkt skönare att sitta o rida i.
Jag lånade kompisens Verseille för att prova men halkade rundor som en galning efter att ha haft helt i kalvskinn innan.

Har provat olika prestige-sadlar i olika prisklasser men jag är ändå inte såld på dem :) har kalvskinn i sitsen på min sadel så jag vet vad du menar!

Stackars din vän :(
Min syster har kommit in på RUL2ggr med döda foster i magen. Finns ingen förklaring på varför de dött eller varför kroppen inte stött ut dom själv.
Jättejobbigt då det gör riktigt ont att föda ut de även när de är så små.
Sista gången hon var gravid vågade hon inte glädjas innan UL. Efter det så var hon riktigt glad men fick missfall i v 26 istället. Det var nu i våras- när jag var i v 29.
Det var riktigt svårt där en tid- skulle tro att din kompis kanske tycker det är väldigt jobbigt att umgås med dig men jag hoppas verkligen att det blir bra.

Min syster ska vara fadder till mitt barn och hon är jäteglad för henne också. Men första gångerna var det tungt. Det kunde ju lika gärna varit hennes lilla Moa :(

Haha, snacka om "mcdrive" på kliniken.

Fruktansvärt för din vän. :( tycker det är så svårt när sånt händer. Man kan verkligen inte lindra sorgen de går igenom. Hoppas hoppas att de klarar sig ut det här och vågar försöka igen. För våra vänner tog det tre missfall ( v. 12, v. 16 och v.14) innan de fick första barnet. Nu har de tre, men det har varit minst två mf för varje barn. :/

Senast ändrad:

Usch vad jobbigt med så många missfall! Jag kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig hur det skulle vara.

När som helst nu kommer snubben vi ev ska byta boende med, eller ja, han ska isf köpa vår lght och vi hans radhus. Lite nervös är jag allt! Annars budar vi nog på huset vi kikade på igår, på landet :)

Åh, vad spännande! Vart är landet? I närheten av oss?

Nej, jag tror det har tagit väldigt hårt på dem båda. Deras förhållande är inte jättebra längre, men de påstår att man blir avtrubbad när det händer gång efter gång, men jag vet inte :/ jag skulle nog inte må så bra...

Vad tycks???
31719618.jpg

Hoppas jag med :) Men vågar man sälja den andra sadlen eller vill man ha den när man sadeltämjer??? Min stallkompis vill väldigt gärna ha min men samtidigt så vet jag inte...
Problemet är att hon kommer använda den i vilket fall...

Njä, inte riktigt, jag pm:ar dig :)

Ja usch, det vore ju konstigt nästan om det inte slet ordentligt på förhållandet. Det är väl för väl önskat att det skulle föra två personer närmare när man har såna tråkigheter.

Jag skulle nog sälja den och skaffa en billig skitsadel (som ligger någorlunda bra naturligtvis) till inridningen. Om du tror du får ut bra betalt för den gamla, annars skulle jag spara den.

Den gamla är lite sliten- kan ta en bild iofs... Men min stallkompis vill köpa den. Om jag inte säljer den så kommer hon ju få använda den här hemma ändå... Alltså sliter hon mer på sadlen än jag om jag behåller den. Fast det handlar nog inte om så många pengar på den ändå...

Åh, vet så hur du känner!! Vi får ta en skåne buketräff så våra små otåliga odågor får träffas och vi får ventilera oss, vi verkar vara lite i samma läge med våra små troll;)

Jag sitter OFTA och mår skit över att jag inte har möjlighet att baka, laga mat och fixa här hemma, mer än när Nelly sover..Förstår inte hur alla andra fixar allt så galant, känner mig alltid oduglig och inte lika bra som alla andra..Men jag tror (och hoppas att dte är så annars är jag verkligen oduglig) att min lilla tjej är mer krävande än många andra..Kan knappt leka själv mer än 10 min, max...och skriker efter mig så fort jag inte är nära nog:grin:

Jag älskar min lilla busunge, och vet att det har bara blivit bättre, så nu är jag inte deppig över det längre..men jag har mått kasst, och känt mig så låst.

Ja jag träffas så himla gärna, så kan ju våra bebisar ligga och beklaga sig tillsammans över hur trista mammor de har ;) de verkar onekligen lite lika!

Ja jag mår ofta också dåligt över att jag aldrig hinner göra någonting. Tur att ungen åtminstone älskar åka vagn, för hunden blir aldrig försummad ;)
Men allt annat - lägenheten ser ut som "kom och hjälp mig". Dammsög igår när sambon var hos sina föräldrar en sväng med Milton, gäller ju att passa på.. För när han väl sover på dagen så vågar iaf inte jag starta dammsugaren, av rädsla att väcka den björn som sover...

Vid några få tillfällen (går lätt att räkna på två händer) har sambon fått middag klart lagom till han kommer hem från jobbet. Det är roligt att fixa det åt honom, men möjligheten finns sällan med ett styck Milton. Om Milton ens kunde roa sig själv i 10 minuter så hade jag varit lycklig, 2 minuter är hans nivå i dagsläget :D
Jaja, det blir väl bättre. Någon gång. Man önskar såklart ingen det, men ändå är det en klen tröst att fler faktiskt har det såhär.

Och bättre blir det ju, det vet jag tack och lov (annars hade jag blivit bra bitter)! Han blir ju större, kommer kunna ta sig fram för egen maskin etc. Och när han kan hålla i saker mer ordentligt så blir han nog också mer nöjd, för nu blir han skitförbannad när han inte kan hålla sakerna själv ordentligt, missar munnen med dem etc. och inte får man hjälpa honom heller :D Bestämd?! ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 177
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 197
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 243
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar