Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Knappar mig själv.

Sitter och tittar utbildningar nu för fullt, gäller väl att börja i tid.
Vill gärna jobba med marknadsföring, men vill inte flytta = problem. Hittar ingen vettig som jag gärna vill gå här i Skåne.. För vi kan inte, och vill inte flytta ju.. Möjligen att Växjö hade funkat, men äh.. Får väl prata med en studievägledare som har lite mer koll på läget, än vad jag har.

Milton har gått och blivit så förkyld = ännu mer gnäll :/ Idag har varit en ganska bra dag, natten till idag var han och jag vakna 3 timmar, tur sambon var ledig idag så jag fick lite sovmorgon, välbehövligt!! Hoppas han sover bättre inatt.

Vill med ha motivation till att utbilda mig.
Men jag är så enkelspårig och vill bara bli djursjukvårdare.
Och det finns inte överdrivet med platser direkt :(
Å mina betyg räcker inte så långt heller.
Bara till att ge upp och inse att framtiden är att gå och glo hemma
på gårn. Då får jag ju hålla på med djur i alla fall.

Och det här med förkylning hos de små är ett jäkla gissel!
Snoddas hann vara frisk i ca en vecka innan nästa förkylning kom.

Usch- jag håller både tummar o tår.... :(
Hoppas verkligen att det inte är något fel imorgon bitti...

Ja hur ska man kunna somna i natt? Kommer bara ligga vaken och fundera om det kommer mera blodblandad urin....

Vi har leverpastej och bostongurka i ett lager, Tonfisk med majonäs i ett, Skinka och mimosasallad i ett på våra på jobbet.
De är VÄLDIGT omtyckta.

Garneras sedan med ägg, räkor, rostbiff, skinka, lax och sallad o så. ost med ja...

Usch ja- jag förstår dig verkligen...
Kan det på något sätt vara positivt att det visar på mer produktion eller kan det bara vara fel?
Om det är en infektion på g- borde du ge alvedon kanske??? Samtidigt är ju inte alvedon inflammationsdärmpande... Hjälper det på infektioner då?

Kan du inte ringa o höra med någon nu redan ikväll eller du har gjort det?

- Högskoleprovet. Man kan träna upp resultatet ganska mycket.
- Utomlands.
- Plugga till sjukymnast och sedan arbeta inom den veterinärmedicinska sektionen som djursjukymnast.

Ska avvakta så det inte är katetern som bara har rört sig och rispat vävnaden, det är ju inte helt lätt att hålla hennes små händer ifrån att dra i slangen. Tyvärr så har njuren producerat lite mindre idag :(
Nja, man ska vara försiktig med att ge läkemedel i förebyggande och eftersom hon är feberfri så behövs ingen alvedon.

Vi har leverpastej och bostongurka i ett lager, Tonfisk med majonäs i ett, Skinka och mimosasallad i ett på våra på jobbet.
De är VÄLDIGT omtyckta.

Garneras sedan med ägg, räkor, rostbiff, skinka, lax och sallad o så. ost med ja...

Mmmm:d Låter smaskens (minus laxen då;))

Inte jag heller..... haha

Jag hoppas iaf att du verkligen inte hittar mer imorgon... Och att hon har druckit lite mindre idag...

En nyfiken fråga... Kommer det urin från den andra i blöjan?

Har gjort högskoleprovet med relativt goda resultat. Har även sökt djurvårdarutbildningen i Skara två ggr med högskoleprovsresultaten. Men det har varit de med bättre betyg som kommit före. Tror de bara har 20 platser per år.
Utomlands, njae. Vill nog inte ens flytta ifrån Trädet.

Man får minsann sota för att man slöade på gymnasiet. Får väl skylla på att jag hade så jäkla skoj de tre åren att jag inte hade tid att plugga :D

Tycker inte du heller om lax?

Nej! Fy hundan! Har svårt för fisk överlag. Lite tonfisk utgojsat i massa annat går an. Samma med fiskpinnar och fiskbullar är ätbart.
Har faktisk tävlat en del i fiske, men det är bara skoj att dra upp dem, inte äta. Det överlämnar jag åt pappa.

Jag som alltid har känt mig unik med mitt lax-hat! Har alltid fått försvara mig när folk säger att lax är det godaste som finns. Roligt med fler som tycker som jag :)

Höger njure fungerar normalt så det som den producerar kissar hon ut och det är välfyllda kissblöjor denna lilla fröken gör från en njure :p

Alla omkring mig älskar med lax. Så nu känner inte jag mig ensam heller :D
Att det inte blir nån lax på tårtan i morgon får de stå ut med.
Den som gör den bestämmer innehållet:D

Hmm, undra om jag orkar gör en vanlig tårta med.
Har ju trots allt ett helt hus att sanera och en gnällspik till bebis att underhålla.
Äh, det får bli en glasstårta.

Alla omkring mig älskar med lax. Så nu känner inte jag mig ensam heller :D
Att det inte blir nån lax på tårtan i morgon får de stå ut med.
Den som gör den bestämmer innehållet:D

Hmm, undra om jag orkar gör en vanlig tårta med.
Har ju trots allt ett helt hus att sanera och en gnällspik till bebis att underhålla.
Äh, det får bli en glasstårta.

Självklart är det den som gör som bestämmer innehållet :D det kör jag stenhårt på här hemma!
Äter man sallad hemma hos som exempel så får man inga tomater i den och än är det ingen som har frågat efter dem ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 177
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 185
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 239
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar