Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Haha! Tror inte att kunderna skulle bli så glada om jag satte saxen i deras hår... :angel: De skulle definitivt inte komma tillbaka! :rofl:

Jag har funderat på att skicka ett mail till personalchefen när det börjar dra ihop sig. Han är medveten om problemet med chefen. Det kan dock hända att det forstätter att omorganiseras om jag har tur. Min chef har nämligen fått en helt ny chef ovanför sig, och det brukar hända grejer när de stoppar in nya chefer så. Hoppas, hoppas! :cool:

Håller tummarna för det. Att trivas på jobbet är ju rätt så viktigt, man är ju där många timmar....

Vad jobbar ni alla med? Har ni säkert sagt, men dax för en uppdatering nu när min hjärna fungerar nåt sådär;)

Jag jobbade själv som butiksäljare på ett företag som sålde produkter till städbolag, privatpersoner och kommuner. Trives bra med mitt jobb när det gällde att träffa stammiskunderna och ha en personligare relation med dessa. Annars var jobbet skit..cheferna var koko,arbetskamraterna bra, men riktiga buttmonkeys som inte vågade säga ifrån när lönen inte stämde eller vi jobbade över utan riktig ersättning..Jag vågade(tro det eller ej) säga ifrån och fick gå pga arbetsbrist när jag blev gravid..(roliga är att dom har en trainee på min tjänst..gick inte många månader) Så jag är arbetslös..

Utbildar mig till hästmassör just nu, och hoppas att jag ska kunna vidareutbilda mig inom häst/djur och kunna leva på det så småningom. Så jag har tagit ett steg i rätt riktning, och jag känner mig mer än nöjd med mitt val och att jag vågade:D bara det..

Ni då, vad jobbar ni med? Trivs ni?

Stackars er lilla tjej..Vi tänker på er här! Riktig stark liten tjej ni har som är så nöjd med livet iaf! Goding!:D

kl

Jag har precis tömt ut rosa urin ur Bellans kateter :crazy: snälla vår-mammor (och ni andra som läser) håll tummarna nu att det inte kommer mera rosa urin för då blir det akademiska imorgon :cry: varför nu?! Det har ju fungerat så bra i 3 veckor! Det jag tröstar mig med är att hon är feberfri och som vanligt.

Håller alla tummar!!! Hoppas hoppas att allt är bra med er.

Den var också fin, men jag gillar de grönblå bättre färgmässigt. Synd att det är en massa fordon och maskiner på dem bara, är inte så förtjust i sånt.

Jag är gymnasielärare och har alltid gillat mitt jobb men pga lite nya personer på arbetslplatsen så är det tyvärr inte så längre. Ni kanske minns tjaffset med min chef när jag var sjukskriven? Det och ett par kollegor som inte direkt är på samma nivå som oss andra har förstört en del de sista två åren.

MEN - jag fick ett mail förra veckan och det rör på sig i leden så förhoppningsvis ser det bättre ut när jag börjar jobba igen. :)

Så känner jag för mitt jobb också... Jag ska se om jag kan hitta nåt nytt när jag ska tillbaka. Det enda som är bra är att det är nära och att jag har fria och anpassningsbara tider. Men, chefen är värdelös och blåser en gärna och min kollega är trevlig för det mesta men drar sig inte för att gå över lik för att få det bästa själv. Så... det är dags att börja leta nytt när det är dags att gå tillbaks.

Jag måste ge ett stort plus till Lillabebben.se! Jag beställde kläder därifrån igår em och idag låg de redan i brevlådan. Beställde från geggamoja förra veckan och det har inte kommit än.

Från Lillabebben blev det kläder från Lipfish. Till Ture den orangea tröjan med en älg på och till hans kusin som fyller år på söndag en lila klänning med en räv på! :D

Annars är höstens favorit här hemma overaller. Overaller från Esprit och Villervalla är det som vi kör mest med! Plus jeans och enfärgade bodysar. Jag har slutat köpa mönstrat då det ändå bara slutar med att de får ligga.

Vi har dock lite problem med storlekar då Ture passerat 62 i en rasande fart och nu 4,5 mån gammal drar 68 och vissa 74 i body!! Jag köpte en overall i 62 i början av hösten. Insåg dock att den var på gränsen och tog en 68. Den kan man knappt knäppa över benen nu och det går helt klart inte att vika om fötterna som det var tänkt.

Ture aka världens största bebis?

För länge sen funderade jag en del på det där med jobb och utbildning. Jag är väl typ 10 år äldre än alla er andra här, så jag funderade på hur det såg ut på den fronten. För 10 år sedan var inte jag "klar med nåt" och hade absolut inte velat ha barn! Jag är glad att ha "utbildandet" en bit bakom mig.

*kl*

Snart iväg på 6 mån kontrollen..6 mån!!! Herregud! Var har dom senaste månaderna tagit vägen?

Ska se om min sadel som jag dumt nog betalade i förskott har kommit..eller så har jag blivit lurad..suck..men men, man får väl skylla sig själv i så fall..

Hoppas ni alla får en superdag!:bump:
/

Kramar från Nelly och Josse

Frisör. Fast det visste ni väl redan. Det är ett jättekul och omväxlande jobb. Känns inte som ett jobb ens. Tycker aldrig det är tråkigt att gå till jobbet. Får bestämma när och hur mycket jag vill jobba själv.
Vi åker rätt ofta på kurs och det är oxå väldigt kul och mycket party. Ska t.ex på kurs i november. Då ska vi på fest på Berns med stor show och visning. Nästa augusti ska vi på kurs en vecka på Mallis.

Bästa bästa cheferna har jag oxå!!! Gud vad jag saknar dem...

Min bebbe som precis vuxit i några av sina 62... Men har även kvar 50 i några plagg.

Jag måste hålla med om att de verkar snabba! inte för att jag ännu fått mitt paket, men de har redan skickat mail om att det är postat. Kul fick även sms om att mitt paket ifrån börjes har kommit :) skulle bara behöva åka och hämta det, men jag väntar på en hantverkare som skulle kommit mellan 10-11 i dag.

själv jobbar jag natt på ett åldreboende och jag trivs inte alls. Måste hitta på något annat. Kan inte jobba natt med mitt blodtryck längre.
Är utbildad lärare med det vill jag inte jobba med. (eller jag har IG i en 20p kurs som jag måste ta tag i annars är jag klar med uppsatsen och allt!)

Jag är forskare, jobbar på en högskola. Och sen knäcker jag lite extra med forskningsrelaterade prylar, typ undersökningar och utvärderingar och sånt. Och undervisar ibland. Det är rätt tuff arbetsmiljö och dåligt betalt, men själva jobbet är oftast jättekul, om än lite ångestladdat när man ska skriva ihop nåt som måste bli fantastiskt och nyskapande och stringent och...:eek:

Jag jobbar som ingenjör på en stödfunktionsavdelning på ett stort industriföretag.

kl
Skulle ha gått ut på promenad med grannen och hennes bebis kl 14, men hon avbokade precis. Så nu sitter jag och funderar på om jag ska gå ut själv eller inte. Fast V börjar bli otålig nu, så det lutar åt att jag går ut. Han älskar, tack och lov, att åka vagn!

Som alla vet är jag en fattig bonddräng:D
Eller ja.. Har jobbat som avbytare, men sen svärfar gick bort för ett år sen
så jobbar jag med djuren på hemmaplan. Lönen är väl nästintill obefintlig.
Men det är betydligt mycket roligare och stimulerande att jobba för sig själv än nån annan.
Min enda utbildning är naturbrukslinjen på gymnasiet. Fick jobb innan jag ens tagit studenten, så någon vidareutbildning hanns inte med.
Brukade hoppa in som vikarie på dagis innan med.

JAg är ju i närheten av din ålder... Och jag har ändå inte lagt det bakom mig helt..
Är kock- är eg arbetslös då jag var anställd av ett dotterbolag som inte längre finns. Sedan jag blev arbetslös har jag jobbat på ett hotell (samma ägare) och inom matsktorn i kommunen.
Var vikarie på ett äldreboende som lagade mat till de som bodde där, hemtjänsten och dagis när jag blev sjukskriven i våras.
Hoppar in lite på helgkvällar nångång då&då nu också för att komma ifrån blöjorna ett tag ;)
Tänker jobba lite mer vid jul för att jag verkligen älskar den sociala kontakten :)

När jag ska börja jobba igen kan jag inte bestämma vad jag ska göra. Jag kan säkerligen hanka mig fram på dessa båda jobben och jobba mer än heltid igen men är det verkligen det jag vill i längden???

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 175
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 184
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 238
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar