Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Det ser så kul ut! Jag vill också börja på babysim men lär nog vänta lite till iaf! :)

Lite för kul... Och så tänker man att men det kan jag ju sälja... Och sen då.. säljer man... näää, det kan ju vara bra att ha någongång. Och så en dag inser man att man måste skaffa en ny häst för att kunna utnyttja alla saker man har... Sjukt.

Jaja, med tanke på vad jag köpt på mej sista månaden så lär jag ju veta var jag ska stoppa mina pengar i fortsättningen och det är inte på hästsaker. Typ socklar, tapeter, värmepump... Precis lika kul ju...:grin:

*kl*

Allt var bra med lillan..63,7 lång och 6,9 kg vid 6 mån kontrollen. Följde kurvan bra och klarade det man "ska" kunna nu:)

Dock får jag SPEL på hennes sömnrutiner..hon är omöjlig o natta..suck..nu fick sambon ta över..vet ju att jag inte kommer få sova inatt heller..vill bara få henne i säng så jag kan ha lite egentid o sen få sova lite timmar..men suck..

ajja, är väl bara en period som går över!;)

Kul o läsa vad ni jobbar med och era tankar=)

Jo- jag säger likadant.... ska sälja av.... men nu så vet jag ju inte hur mina nya gossar behandlar sina saker så jag har det kvar i reserv... ja- du vet ju hur det är ;)
Det är tur jag är periodare- nu när jag är så här fet köper jag inget till mig själv. På våren brukar huset vara prio 1 och hästarna brukar få mkt saker på sommaren när det inte blir så skitigt direkt ;) haha
Nu har ju allt flyttats ner till plats 10. På 1-9 ligger Ebba ;)

Det enda de sa i början när hon var ny op var att njuren inte fungerar om den slutar producera, hoppas att det är tillfälligt..

Lever med i "bra-å-ha" träsket:D
Har högvis med prylar efter mina år med shettisarna.
De sakerna passar liksom inte nu när jag har bauta kallblod, möjligtvis lite borstar och reflexer.

Åh, vad kul å läsa vad alla jobbar med :)

Själv jobbar jag med marknadsföring. Är marknadskommunikatör på ett golvföretag och har hand om all retail-marknadskommunikation i de fyra nordiska länderna. Sjukt kul! Men om jag fick drömma skulle jag gärna jobba med något sexigare än golv ;) Nä, men skämtåsido, skulle vara spännande att jobba med dagligvaror istället för sällanköps-segmentet. Får se vad som händer i framtiden :)

På plussidan nu är att jag bor, jobbar och har hästen uppstallad i samma kommun. Inte allt för vanligt i Sthlmsområdet och det är mkt värt nu när man blivit mammi :)

Lever med i "bra-å-ha" träsket:D
Har högvis med prylar efter mina år med shettisarna.
De sakerna passar liksom inte nu när jag har bauta kallblod, möjligtvis lite borstar och reflexer.
Samma här... Det tog flera år innan jag kunde sälja min hästs grejer. Var på väg flera gånger, men ångrade mig precis innan jag satte ut annonsen. Till slut gjorde jag det iaf och det kom en jättegullig tjej och köpte i princip allting. Hon skulle precis köpa en häst som var precis lika stor som min var. Det kändes bra! Jag vet att jag är lite knäpp, men jag fäster mig verkligen vid mina prylar. :D

Åh, vad jag saknar min älskade tokhäst!!! :love: I december är det 6 år sedan han fick den där sprutan på stallplanen... :cry:

Jag är precis likadan... Blir uppriktigt ledsen om något går sönder och bryter nästan ihop om något skulle komma bort. Många utav mina grejer är nästan i nyskick fast de är 10 år gamla.

Skulle egentligen behöva sälja av en hel del grejer också men det är ju så svårt...

Usch ja... Den 20 augusti var det 2 år sedan min försvann.. Jag hann ju inte ens köra dit och säga Hejdå :(
Askan står fortfarande i hallen- vet inte var jag ska göra av den. Känns fel o gräva ner den.
Jag tror att min 2åring kommer bli sjukt lik honom- är nästan rädd att man kommer glömma en del i fotona o tro att det är den nya. Det allra jobbigaste var att han gjorde förvandlingen i färg precis när min dog. JAg ville inte ens titta på den nya...
Alla folk tyckte man skulle köpa ny men INGEN hade dugit iaf. Han var inte min häst. Han var min bästa vän, min bäbis, mitt allt...
34854_1489540915190_1133984997_1368888_259623_n.jpg

Jag har inga speciella hamstertendenser men jag kan inte ens rensa ur min garderob! Har hur mycket kläder som helst jag inte kan ha och kläder som jag inte använder. Har gjort en rensning sen vi flyttade till huset men de hamnade i en flyttlåda i kattvinden :o
Jag har täcken till min häst som jag inte använder för att jag inte tycker de sitter bra men jag kan inte slänga/sälja dem.
Min mans saker har jag däremot inga bekymmer att få honom att rensa bort :angel:

Har precis som viv saker som är sedan jag köpte Michelle 2004 som är i nyskick.

Hamstrar bara hästsakerna. Hemma kan det bli helt tomt när jag fått för mig att rensa. Då är det inte bara småsaker, utan möbler ryker oftast med :D

Fast jag har märkt att jag har lite seperationsångest när det gäller bebissakerna. Jag slänger inte dem ifall det blir fler barn. Men bara att lägga upp på vinden känns sorgligt.

Jag har bara gjort en enda bortrensning och det är 50/56 kläderna. Isabella har inte fått så mycket saker så det finns inte något att rensa bort, tack och lov kanske ska tilläggas!
Önskar att jag vore som du men inte ens tv-möbler har vi sålt/skickat till tippen, på något vis får allt ett affektionsvärde av mig. Fast jag blir bättre och bättre på att "rensa" och det betyder att det blir mer fyllt i kattvinden ;)

Jag är precis likadan... Blir uppriktigt ledsen om något går sönder och bryter nästan ihop om något skulle komma bort. Många utav mina grejer är nästan i nyskick fast de är 10 år gamla.
Jag är precis likadan. Alla mina grejer, oavsett hur gamla de är, är i nyskick och jag bara avskyr när andra pillar och använder mina grejer, och det gäller alltifrån mina pocketböcker till att någon tappar något på parkettgolvet. :angel: Det är också därför jag aldrig i hela mitt liv skulle köpa begagnade saker (förutom bil, men det enbart pga kostnaden. Fast nån gång ska jag ha en sprillans ny Audi A1 med precis all teknisk utrustning som finns att få! :love: :banana:) eftersom beg prylar oftast är mer förstörda efter typ 1 år än vad mina egna är efter 10 år.

Ja, det tror jag absolut, men det ligger nog under företagsekonomi. Marknadsföring är en del av ämnet företagsekonomi.

Jaså? Finns det ingen ren marknadsföringsutbildning? Jag vill ju inte direkt syssla med ekonomi :( och visst krävs det matteC? Jag som precis kämpat mig igenom B på distans.. Usch så negativ jag låter!

Jag har hobbat i Ridsportsbutik och sitter också på alldeles för mkt saker... Byggde ju ny sadelkammare åt mig själv när vi byggde stallet. 50 kvadrat. Sen när jag tog två inhyrningar fick jag problem. Det var ju fullt. Är dock glad att jag köpte så mycket märkesgrejer när jag jobbade där för nu 10 år senare inser jag att jag inte köpt jättemycket nytt och allt är i fint skick. Eller okej, jag har köpt nytt, men inte såååå mkt. :D

Jag tror Ture haft sitt livs bästa natt. Åt 20.30 och somnade 21.00 och sov stenhårt till 07.30. Då åt han ordentligt en gång i sömnen vid 3 och småsnuttade lite vid 6! Tror han kanske hörde hur slut jag var efter natten innan då han inte låg still en sekund plus att han hade värsta gnälldagen igår...

Jag hade bjudit hit en kompis på lunch för att slippa få vara själv med gnäll-Ture en hel dag till (höll på att bryta ihop igår) men de var sjuka så det blir inget. Har ju spekulanter på hingsten som kommer från Finland på söndag så det blir att göra lite extrafint ute på gården, ska byta ut alla överblommade blommor mot ljung, så det kanske vi åker och handlar.

Här är det ÖÖÖÖÖÖÖÖÖS-regn idag. Då inser jag att det blir ännu svårare att få med Ture ut när man ska ut med hästarna. Suck. Och jag är slarvig, jag leder hästar med honom i selen. Jag skäms för det men jag orka inte med att höra honom skrika varje morgon som han gör om jag lämnar honom i vagnen...

Nu vaknade han - och kräktes. Han har kräkts jättemycket nu på slutet. Får byta kläder hela tiden. Allt inkl jag luktar sur mjölk...

Ha en bra dag allihop!

Oj får man fråga vad som hände? Du behöver självklart inte svara om du inte vill...

Men förstår känslan precis, det är nu 2,5 år sen min gamle man fick somna in. Trodde jag kommit över det, men så var vi hemma hos min svägerska en dag och de hade massa bilder på Blixten efter att deras barn hade ridit på honom en gång. Jag fick gå in på toa och gråta en skvätt och sen grät jag i bilen hem och hela kvällen hemma. Tror det är massa hormoner som spökar också. Men fy tusan vad jag saknar honom emellanåt!

Men eller hur, köper man kvalitet så håller det ju i evighet. Det mesta iaf. Min bästa lädergrimma kostade dock 79:-... Men den försvann när hon var på station...

Här ösösösösregnar det oxå. Och eftersom mitt regnskydd inte funkar så är det bara att hålla sej inne :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 175
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 180
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 233
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar