Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Kul att veta vad ni alla pysslar med i vanliga fall... :)

Själv så är jag arbetslös annars, har sommarjobbat de senaste två åren på en stugby/camping inom städet. Ingen höjdare men trevligt folk så det funkar, har typ alltid en plats där om jag vill så det är skönt, tyvärr är det ju bara på sommaren.
Innan det hade jag fast på ett grönsakspackeri men chefen där var riktigt hemsk, så jag mådde så dåligt att jag blev sjukskriven och fick sluta.
Tyvärr så är arbetsmarkanden här jättesvår och inte vet jag vad jag vill göra heller... har funderat på att plugga men vet inte vad så det har inte blivit av.

kn:

Hemma från öppna förskolan, ojoj vilken minoritet jag var, kul iofs eftersom jag kände några. 3 mammor (inklusive mig) och 7 pappor.

Kanske är ett goddag yxskaft svar, men har du kollat efter utbildning till (civil) ekonom? jag är ganska säker på att de har haft ett ekonomprogram i alla fall (men det var längesedan jag var studievägledare, (annat universitet iofs).). Statistik, nationalekonomi osv.

*kl*

Jag är arbetslös, har jobbat med lite allt möjligt. Men är i grund och botten djurskötare. Jobbar exta i SLUs försöksladugård här uppe. Men har jobbat som kontrollant av frukt & grönt på både ICAs & Serveraslager efter att jag fick lov att sluta i lagår'n 2007...trivs dock bäst i lagår'n om jag ska vara ärlig.

Funderar på att utöka mamma och pappas fårbesättning samt typ utbilda mig till hovslagare så man kan varva lite. Svårt att få i hop en vettig inkomst på enbart fåren, då blir det så många tackor man måste ha att jag nog inte skulle trivas. Vill kunna ha full koll på djuren!

GUD vad jag avundas er som haft/har råd att köpa dyra fina bra sadlar :o Vill också ha en sadel till min älskade häst...just nu består den av en täckesgjord och ett schabrak....

Ekonom, inr marknadsföring som säljer prylar. (vad jag pysslar med alltså).

(för ev läsande av marknadsföring, kolla noga om du inte hellre vill läsa statistik o nationalekonomi beroende på vad du vill pyssla med. Jag borde gjort det)

Usch ja... Nu pratar vi inte mer om sadelköp- jag kanske får ångest ;)
Tjejen i stallet ville ju klart köpa min gamla... Men jag vet inte om jag vill sälja... Och isf vad ska man ta för den? Den har ju några år på nacken men de sista 2 har den hängt. Innan dess är den använd på bara min häst i typ 5år så jättesliten är den ju inte.

Luugn, jag är inte i närheten av den kvaliten och prisklassen som andra här i tråden;) Den sadeln jag köpte är precis under 2000 kr sträcket så;) Nu vet jag ju inte ens om jag får någon sadel..får jag inte det är det galet..för då har jag bara en sliten gammal syntethoppsadel att rida i..som ger mig noll stöd..:crazy:

Å jag har med bara en syntetsadel. Wintec wide eller nåt sånt.
Den enda som passade min enormt feta häst. Och är det super med att jag kan byta med koppjärn allteftersom hon blir smalare :laugh:

Tack alla för era tankar, ingen rosa urin idag :banana: tyvärr så verkar mängden urin har minskat :( ska mäta ikväll när vi tömmer katetern och då får jag väl ringa akademiska igen. Verkar inte vara stopp för det läcker inget från "såret" som det gjorde den gången det var stopp.

Hmm... vad gör jag när jag inte är hemma med min dotter? Är tandsköterska...

kl

Mikaela kom på hur man vänder sig från mage till rygg förra veckan när vi badade :)

DSC01548.JPG

DSC01549.JPG

Mej kan du inte heller räkna med för vi har haft hästbutik så jag är skadad.

jobbar som administratör inom personlig assistans på en ganska stor kommun där jag tillsammans med en kollega ansvarar för ca 400 anställdas semester sjukdom osv..

urinprovet visade på vita blodkroppar, får odlingssvar nästa vecka......suck.................orkar inte vara orolig ännu. men om hon har uvi borde det inte finnas symtom? feber, svårighet att kissa eller nåt.?

Åhh va roligt :)
Vilka var dina favoritmärken??? Jag har ju i många hållit på med hästar mer för utrustningens skull ;) Nu har jag ju en klar konkurrent- barngrejer ;)

Va skönt att det verkar ha gått bra för er iaf. Jag fortsätter hålla en tumme :)

Såklart även för dig och din bäbis Saga!

Hmm, det händer ju så mycket och har kommit mycket sedan vi sålde... Men visst kom det hem mycket från E*******line.... Equilines fluffiga innetäcken dock inte deras kläder. De är så fyrkantiga... Fast det finns nog en hel del här iaf... Deras ridbyxor är en stor favorit och vinterjackor...Roeckl handskar... Dy**`s "fintäcken" Utetäcken Horseware! Jag har tom nya saker som jag köpte i samma veva som hästen blev skadad som inte ens är uppackat ur kartong. Ett par Prestige Silkstigbyglar som ligger i kartong. ÅHH, vad jag saknar shoppingen!!! Min ekonomi gör inte det dock ;)

HAha! Jag har ju också pausat sedan min häst dog 2008.. Tänker köpa ett ylletäcke och svettäcke i dyon när jag ridit in hästen men mitt förra svett dyon hade mössen smakat på :( Det billiga låg orört.. Inte trodde jag att de kunde klättra in i en boxpåse på stalldörren...

Jag är annars en riktig nörd på HG. Har en gardrob med saker.... Man är helt enkelt sjuk... MEn kul är det :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 175
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 184
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 238
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar