Vecka 24 nu, och alltså... MAGEN! Vad hände? Jag hade typ ingen mage alls innan vecka 20, men sen vecka 22 ungefär har det bara sagt POFF och helt plötsligt har jag en jättemage! Den växer bokstavligt talat så att det knakar. Det spänner och kliar som sjutton i huden. Men det är härligt, nu är det verkligen en gravidmage. Jag bara undrar hur det ska sluta, jag tycker redan att magen tar emot när jag ska knyta skorna o.s.v... Ska mäta sf-mått hos barnmorskan för första gången nästa vecka och är lite nojig över att jag ska ligga skyhögt över och ha gått upp "för mycket" i vikt. Men jag är hopplöst nojig över precis allt och inget, så om magen fortfarande hade varit liten så hade jag varit minst lika nojig över det.
Måste försöka lära mig att bara gilla läget och njuta.
Gällande föräldraledighet så räknar jag för fullt. Är lärare så det är en del extra att tänka på gällande ferietjänst. Jag jobbar 45 timmar i veckan och kommer ha jobbat in semester + kompledigt för ett sommarlov innan bebis kommer. Det är jättebra, för om jag nu inte har fattat helt fel så kan jag spara en del dagar från FK på det... men å andra sidan så kommer nog de där 45 h/vecka (som alltid blir mer åt 50 h/vecka...) kännas slitsamma mot slutet. Känner redan hur kroppen bara skriker efter att få vila ibland när jag måste sätta mig och planera och rätta prov på kvällarna. Det är ju inte fysiskt krävande, men väldigt mycket att göra på för lite tid. Har hästar och uthyrningsstall på det. Jag tror därför att jag kommer att ta obetalt ledigt två veckor innan BF, för att hinna pusta ut lite och packa väskan typ.