Slänger in en gravidbild, 34+nånting... Visa bifogad fil 24484
Så fin kula!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Slänger in en gravidbild, 34+nånting... Visa bifogad fil 24484
Är det bebisen som hickar alltså? Vad häftigt, det hade jag ingen aning om att man kunde känna
Här håller liten på och buffar för fullt, speciellt om kvällarna.
Vecka 24 nu, så det är bara jättemysigt än så länge Antar att det kanske kommer kännas värre längre fram om bebis fortsätter sparka såhär
Känner mig dock riktigt besviken över att mannen inte verkar mer intresserad av att typ vilja känna på magen och så och vet inte riktigt hur jag ska hantera det? Nu börjar det ju liksom kännas väldigt tydligt utifrån när bebis sparkar. Försöker verkligen att bjuda in honom i situationen, men jag tror att han velat känna vid ett tillfälle efter att jag uttryckligen bjudit in till det. Har försökt att prata med honom om det men får liksom ingen respons
Det är absolut inte jag som varit mest drivande i barnfrågan innan, och han är väldigt engagerad i att förbereda allt som ska göras innan bebis kommer och pratar om liten mest hela tiden och så. Så jag förstår inte alls vad det beror på och blir ärligt talat ganska sårad.
Jag har sedan någon vecka känt hicka vecka 30 nu. Börjar sova ganska risigt och min sambo klagar varje morgon på att jag snarkar så mycket. I slutet på förra graviditeten sov han på soffan av just den anledningen. Får se om han flyttar ut snart igen
Är det bebisen som hickar alltså? Vad häftigt, det hade jag ingen aning om att man kunde känna
Här håller liten på och buffar för fullt, speciellt om kvällarna.
Vecka 24 nu, så det är bara jättemysigt än så länge Antar att det kanske kommer kännas värre längre fram om bebis fortsätter sparka såhär
Känner mig dock riktigt besviken över att mannen inte verkar mer intresserad av att typ vilja känna på magen och så och vet inte riktigt hur jag ska hantera det? Nu börjar det ju liksom kännas väldigt tydligt utifrån när bebis sparkar. Försöker verkligen att bjuda in honom i situationen, men jag tror att han velat känna vid ett tillfälle efter att jag uttryckligen bjudit in till det. Har försökt att prata med honom om det men får liksom ingen respons
Det är absolut inte jag som varit mest drivande i barnfrågan innan, och han är väldigt engagerad i att förbereda allt som ska göras innan bebis kommer och pratar om liten mest hela tiden och så. Så jag förstår inte alls vad det beror på och blir ärligt talat ganska sårad.
Ufff det där ”det löser sig” känner jag igen.Min sambo tycker om att ligga och hålla på magen hela kvällarna typ när vi tittar på TV, men ibland är han inte så intresserad och då blir jag ju sur. Min bebis är en livlig krabat och jag vill liksom få hans förståelse kring att det är svårt att sova ibland på nätterna när den rör sig så mkt.
Jag är mest trött på att det alltid är jag som tar upp förlossning och hur det ska bli när den lille kommer. Han är mer ”det löser sig” och det kan jag ju köpa när det gäller vissa saker, men inte när det gäller förlossning, hur vi ska göra med besök efteråt och hur vi ska lägga upp det med ledighet framöver
Tack!Så fin kula!
Ja jag hade också svårt att föreställa mig innan första graviditeten men det är väldigt tydligt när det kommer. Som små rytmiska pickanden istället för de vanliga buffarna och knuffarna.
Kan känna igen mig i att sambon inte riktigt delar entusiasmen när bebis rör sig osv. Min var likadan och kanske ännu mer så med andra. Alla gånger jag bad honom känna i början så var han rastlös och gav upp efter några sekunder och nu när det verkligen känns så typ känner han lite snabbt, rycker åt sig handen och säger "fy vad obehagligt". Tog jätteilla vid mig första gången men han tog igen allt det när bebis var ute och gör fortfarande varje dag. Men jag tycker också det är tråkigt att inte känna att man delar entusiasmen över det som händer i magen... Han är inte heller så intresserad av att prata förlossning och sånt och jag har fått säga åt honom på skarpen eftersom jag tyckte att han var ett för dåligt stöd första gången.
Min sambo tycker om att ligga och hålla på magen hela kvällarna typ när vi tittar på TV, men ibland är han inte så intresserad och då blir jag ju sur. Min bebis är en livlig krabat och jag vill liksom få hans förståelse kring att det är svårt att sova ibland på nätterna när den rör sig så mkt.
Jag är mest trött på att det alltid är jag som tar upp förlossning och hur det ska bli när den lille kommer. Han är mer ”det löser sig” och det kan jag ju köpa när det gäller vissa saker, men inte när det gäller förlossning, hur vi ska göra med besök efteråt och hur vi ska lägga upp det med ledighet framöver
Hur länge ska ni andra jobba? Jag vet att en dem redan gått hem av olika anledningar.
Jag planerar att gå hem 15/2 då har jag 13 dagar till BF. Hade kanske kunnat jobba lite till, men tror det är bra att få unna sej att ta det lite lugnt. Hur kommer ni andra göra? Obetald ledighet? Semester? Föräldrapenning?
För min del lutar det åt obetald semester och sen föräldrapenning från bf.
Hur länge ska ni andra jobba? Jag vet att en dem redan gått hem av olika anledningar.
Jag planerar att gå hem 15/2 då har jag 13 dagar till BF. Hade kanske kunnat jobba lite till, men tror det är bra att få unna sej att ta det lite lugnt. Hur kommer ni andra göra? Obetald ledighet? Semester? Föräldrapenning?
Jag jobbar sista passet 21 februari, avslutar med ett kvällspass på min dagtidstjänst, men det är frivilligt så det blir nästan 3 veckor innan, tar 2 veckor semester. From 1 dag innan bf tar jag fl.Hur länge ska ni andra jobba? Jag vet att en dem redan gått hem av olika anledningar.
Det är bara bra att ansöka i god tid!Angående graviditetspenning, spelar det någon roll när man skickar in ansökan? Funderar om jag ska skicka in ansökan angående graviditetspenning från mitten av mars redan nu?
Det är bara bra att ansöka i god tid!