Alltså vet inte om det är min vårdcentral/mvc som suger eller om det bara ska vara såhär... Förra gången jag hade uvi under denna graviditet ringde jag 1177 eftersom jag insåg det på fredagkvällen efter att vårdcentralen stängt. De rådde mig att åka in till akuten direkt istället för att låta helgen gå. In direkt och snabbt insatt antibiotika som efter odling visade sig vara "fel" sort mot Klebsiella som jag då hade. Dock visade en ny odling att den ändå fått bukt med infektionen. Det var typ i vecka 8.
Nu har jag fått en ny uvi. Åkte in och lämnade urinprov dagen efter att jag upptäckt det men i slutet av veckan ringde de och frågade om jag egentligen hade så mycket besvär, hur mycket sammandragningar jag hade osv. Odlingen hade varit "lite oklar" men visat stor bakterietillväxt.
Fick lämna nytt prov i måndags. Inte hört något sedan dess och sammandragningarna tilltar allt mer och gör allt ondare. Gick in och läste på 1177 och denna gång är det tydligen Enterokocker. Lite googling gör en inte lugnare med diverse skräckhistorier om sena missfall, fosterdöd, tidig vattenavgång etc
Dessutom verkar de kunna vara besvärliga att bli av med.
Ringde upp vc nu eftersom det snart är stängning och frågade om jag inte ska få någon behandling men det är bara förvirring på alla plan... Börjar känna mig väldigt stressad och orolig för att något ska gå väldigt fel bara för att jag dras med detta i två veckors tid nu.