Ska ni flyga långt? Jag köpte vanliga Mabs på Apoteket när vi åkte till Bryssel i vecka 33. Tyckte väl att de funkade OK. Vet inte vad man kan förvänta sig, haha... Men hade dom även ibland efter för att minska vätskeuppbyggnaden i fötterna.
Vi går in i vecka 29 idag.
Har lite ekonomisk ångest. Har haft jordens jäkla megaotur med vår ena bil. Vi köpte den för 90 000 för ett drygt år sedan för att ha en lite större och säkrare bil nu när vi hade barn. Efter typ en vecka kom beslutet om dieselzoner och höjda skatter och den droppade säkert 30 000 i värde över en natt. Det var lite deppigt men försökte tänka att det fortfarande var en bra bil och att vi kunde köra den under ett par år framöver. Sedan kom problemen med trasiga fjädrar, bromsar och reparationer för omkring 30 000 under första året. Tänkte att nu kanske den rullar ett tag men nu gick kopplingen och nån vajer i växellådan. Troligtvis minst 40 000 i reparationskostnad vilket i stort sett är bilens värde idag.
Eftersom vi måste ha två bilar lutar det nu åt en leasingbil, både för att slippa samma ångest och oväntade kostnadssmällar som dränerat hela vårat sparkonto men samtidigt kostar det så mycket - speciellt när en av oss är föräldraledig så det känns ändå inte bra. Fy fan för bilar alltså
Ja, bilar är sannerligen ett riktigt tråkigt kapitel. Vi har dåliga bussförbindelser där vi bor så har också behov av två bilar. Jag är också lite oroad av ekonomin nu när vi får barn, men försöker lugna mig med att vi har en stor buffert, sambon tjänar jättebra och kan alltid gå in och ta extrapass på helg sen när han är hemma, men det kommer ju bli stor skillnad mot två heltidslöner