Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade också svårt att föreställa mig gå upp och nerför berg, dyka under vågor etc. men något som verkligen hjälpte mig där var lustgasen (som jag inte ens tänkte använda innan förlossningen). Den där masken blev typ som en livlina/säkerhetsbälte/fast punkt. Det kändes som att inget annat existerade när värkarna härjade som värst och allt jag såg var den där masken och slangen som jag klamrade mig fast vid för glatta livet men det var verkligen som en metaforisk livboj på ett stormande hav och det fungerade! Jag tror man hittar sina strategier :)
Precis så var det för mig under 1a förlossningen, den där masken var verkligen min livboj och inget i världen hade kunnat få mig att släppa den! Inte så mycket för att den gav sån dundereffekt, utan mer för att den blev som en snuttefilt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 156
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 464
Senast: Sel
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka