Vilka är det som frågar det? Jag har inte fått en enda fråga om det är första eller vilken ordning. Heller inga råd från någon direkt. Förutom min mamma men de orkar jag inte lyssna påJag måste säga att det är en otroligt go känsla att kunna svara "tredje" när folk frågar "Är det ditt första eller andra barn?". Med första barnet hade ALLA så extremt mycket råd och berättelser om allt från vad jag minsann hade kvar att vänta av graviditeten till hur livet skulle bli med bebis. Med tvåan haglade det också råd och erfarenheter av att gå från ett till två barn, tvåbarnschocken och det kommer att bli såhär och såhär... Nu med tredje är det något helt annat. Folk nöjer sig ganska snabbt och har inte en massa saker att informera om. Jätteskönt!
Min mage har på bara ett par veckor blivit helt enorm. Jag är i vecka 25 och ser höggravid ut. Blir rädd över tanken på hur stor jag kommer att vara om tre månader... Förstår inte hur det kommer att vara möjligt. Tittade tillbaka på bilder från när jag var i samma vecka i de två andra graviditeterna och jag var betydligt mindre med första men också mindre med andra än vad jag är nu... Anledningen till att det känns jobbigt är att jag tycker att det har varit riktigt tungt och svårt att röra sig på slutet med de andra två, så hur ska det bli denna gång då... Ännu tyngre, ännu otympligare?