Sommar-/höstföräldrar -25

Juni

Juli

10 - Skrottiskrott, 36 år, tredje barnet
19 - strawberrysylt, 38 år, första barnet

Augusti
19 - Mirabilis, 36 år, första barnet

September

Oktober

13/10, 39 år, andra barnet.

Rider ni andra?
Tycker uppsuttet funkar bra fortfarande men blir så onormalt slut från backen.
Longering funkar men blir helt slut vid tömkörning om jag ska försöka springa efter i trav. Känns som hjärtat ska hoppa ut :crazy:
Och vill ju gärna kunna ta nån långsida här och var i trav inte bara skritt. Och inte bara på volt. Men ja konditionen har som sagt påverkats och det måste vara 100 % pga graviditeten.
Märker av detta även när jag går i normal tempo.

Jag rider bara i skritt nu. Är i vecka 22 och hade nog klarat av trav och galopp men väljer att ta det väldigt lugnt eftersom jag börjar känna trötthet och smärta i bäckenet. Har haft ganska så ont av det i tidigare graviditeter med. Men det värsta är de dagarna då jag har mockning. Vi har 5 hästar på lösdrift och turas om med mockningen så två dagar i veckan blir det mockning i drygt en timma och nu är det ju så tungt och lerigt ute också (vi mockar både i ligghallarna och ute i den övre delen av hagen). Efter att ha mockat just ute i det tunga är jag halt tills nästa dag. Det som är skönt med min bäckensmärta är att den går över efter en natts sömn (haha nåja, väldigt uppdelad sömn med en femåring och en tvååring). Så dagen därpå känns det bra igen. Men jag får vara lite försiktig, för det känns liksom bra ända fram tills det verkligen inte gör det.

Att rida i skritt känns dock bara superhärligt för hela kroppen. Men jag rider bara på min trygga häst som jag känner utan och innan. Unghästen slutade jag rida redan i första trimestern, nu har jag sålt honom. Det svåraste med ridningen nu är att hoppa av! Jag börjar redan få ganska mycket mage som tar emot när jag ska hoppa av... Så jag har lärt hästen att parkera nära en hög pall och så kliver jag av med benet framåt över halsen istället.

Känner mig inte bekväm med att stå uppskriven på någon lista. Det triggar ångest. Får liksom panik av att det är ett visst datum som allt ska ske.

Nej datumet är ju nästan lite dumt egentligen, jag gick över rejält och fick bli igångsatt med båda mina barn och det var jobbigt för varje dag jag gick över. Alltså egentligen inte jobbigt, men bara psykiskt, att det aldrig hände något. Hade nästan varit bättre att få ett par veckors spann, men det är väl så man ska tänka. Det är ju mindre än fem procent som föds på beräknat datum. Men ändå lite praktiskt att ha något att utgå ifrån på ett ungefär.

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 074
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 021
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 922
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
8 808
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka